Monday, 18 June 2018

JUADAH HIDANGAN HARI RAYA 2018




Assalamualaikum


Alhamdulillah tercapai juga hasrat saya untuk beraya di rumah sendiri pada hari pertama... disebabkan saya terlalu bersemangat, jadinya jenuh juga saya masak macam-macam juadah untuk di hidang pada malam raya dan pada pagi raya esoknya... nak sangat kannnn...ambekkk...he he...



Pagi Raya saya sediakan Nasi Impit, Kuah Kacang, Rendang Daging, Soto, Roti Arab dan Kari Ayam Kentang... cuma soto saya masak awal pagi raya.. yang lain semua saya dah siap masak hari sebelum... 




Untuk dessert saya sediakan Sourcream Buttercake, Nut Brownies dan Nutella Pod..




Rendang Daging dan Kuah Kacang resepi hasil google dan ingat-ingat resepi arwah mak dan abah... lega bila suami, anak-anak dan tetamu cakap sedap.. punya lah suspen.... selalu kalau beraya kat kampong husben, memang saya tak masak rendang ni... selalunya kakak ipar dan biras saya yang masak... kerja saya kat kampong kupas bawang aje...hikhik..



Roti Arab ni saya sediakan untuk Orang Surau datang Takbir Raya malam raya haritu... esoknya saya hidangkan juga di pagi raya...




Soto ni pula saya siapkan awal pagi... cumanya begedel tu Kakak dah siap buat dan simpan dalam petisejuk.... pagi tu tinggal celup telur dan goreng...




Seronok rasa bila nampak semua dah siap terhidang di pagi raya... rasa hilang semua penat... 




Yang ni hidangan untuk Takbir Raya malam tu...



Nut Brownies



Kek Lapis ni aje saya beli...nanti nak belajar buat kek lapis ni la... boleh raya tahun depan saya buat sendiri..


Sourcream Buttercake yang sangat sedap....katanyaaaaa....





Wassalam