Monday, 5 June 2017

ROTI GOLOK VIRAL



Assalamualaikum


Dah lama teringin nak buat Roti Golok Viral ni tapi malas betul nak buat... asyik buat brownies dan kek aje sejak dua menjak ni... tapi bila tengok geng-geng dok tayang Roti Golok yang diorang buat, eh teringin pulak... nak jugak rasa sedap ke tak kannnn...


Akhirnya harini saya gigih la buat Roti Golok ni...aishhh jenuh jugak nak pintal tocang-tocang ni weiii... sebiji dua biji masih ok lagi nak pintal... masuk doh yang ke 10, adeiiii tak rajin sudahhhh...heheheh..



Siapa yang buat jual ROti Golok pintal tocang ni memang saya respek habisss.. rajin betul diorang kannnn...




Amende Roti Golok Viral ni ... alksiahnya roti ni ialah roti biasa yang lepas bakar kita sapu dengan butter atau margerin yang sedap sikit pastu taburkan dengan gula pasir halus... gituuuu.. dan rasanya sedapppp... sama aje kalau kita ambik roti gardenia tu kita sapu butter pastu tabur gula.. gitu la rasanya.. ada masin-masin ada manis-manis... dan kalau nak lagi sedap semestinya roti tu kena la lembut dan gebuuuu...



Ni kalau ada yang nak cuba buat...guna doh sweet bun... tutorial bergambar ni dari FB Suhasnida Ismail.. Tqqq Suhasnidaaaa :)



Jumpa lagi, inshaaAllah :)


Wassalam