Wednesday, 24 February 2016

TIADA JALAN MUDAH UNTUK BERJAYA




Assalamualaikum



Hari Ahad lepas, dengan gigihnya saya masuk kelas personal belajar buat kek fondan dan bunga Peoney... dah lama teringin nak pergi belajar... setiap kali tengok kek yang ada bunga Peoney ni, setiap kali tu jugak la saya teruja nak masuk kelas... nak belajar sendiri ikut youtube memang saya rasa saya tak akan pandai dan tak akan faham... jadinya baiklah saya masuk kelas.... walaupun kelas kek fondan dan bunga Peoney ni yurannya agak mahal  tapi dengan kepakaran dan hasil yang cikgu tu tunjukkan, saya sangat-sangat berpuas hati...


Masa cikgu cakap kelas ni habis pukul 7.00 malam, dalam hati cakap, biar betullll... buat kek sebiji  takkan dari pukul 9.30 pagi sampai 7 malam... tapi bila dah masuk kelas, belajar satu persatu...ohhhh patut la... banyak peringkat nak buat kek fondan ni kalau nak dapatkan hasil yang terbaik..




Banyak jugak alat yang nak kena beli... samada kena beli online atau cari kat kedai... memang kalau nak buat kek fondan ni banyak alat yang nak kena guna... jadinya mula-mula kena buat pelaburan sikit..





Bila dah tahu cara nak bunga peoney ni, berkobar-kobar rasa nak cuba buat sendiri...




Dah bawak balik rumah kek ni, eh sayang pulak nak potong...he he...





Seamalam saya dengan gigihnya terus pergi beli barang-barang untuk buat bunga Peoney ni...  sementara tengah bersemangat ni kannnn... kalau lambat nak cuba nanti lupa pulak... dah la saya ni jenis tak rajin nak mencatit apa yang cikgu cakap... masa cikgu mengajar, main angguk-angguk aje..konon macam dah faham sangat...hikhik...



Dah umur 42 tahun ni, pertama kali semalam saya pergi kedai barang pengantin untuk beli dawai dan barang-barang lain untuk buat bunga... sebelum ni memang saya tak minat langsung sebab saya memag bukan jenis yang tekun dan tangan tak berseni langsungggg... tapi ye la kan, kalau tak dipecahkan ruyung, mana kan dapat sagunya ye dok....amboiii tetiba ada peribahasa pulok..heheheh...

Balik rumah, saya terus buat kelopak bunga peoney ni walaupun sebenarnya saya tak cukup alat... belasah aje la kan...sambil buat sambil ingat semula step yang cikgu ajar... dan akhirnya jadi jugak Bunga Peoney saya yang lama saya angankan...syukur alhamdulillah... bunga peoney u aje yang saya buat semalam... kek tu kek masa kelas... he he... inshaaAllah hari jumaat ni baru saya buat kek sendiri sebab ada tempahan kek untuk bertunang dan anniversary... boleh la saya praktis sekali kannnn...




Wassalam