Wednesday, 9 December 2015

ROTI MEXICAN BUN ULI TANGAN




Assalamualaikum



Minggu ni ada dua kelas yang saya terpaksa tunda...sebabnya mixer baru saya keluar asap..he he... mixer lama pulak diorang belum hantar semula kat rumah... mixer lama tu dah ok katanya... jadinya masa diorang hantar mixer lama, mixer yang baru pulak kena masuk kilang semula... begitulah ceritanya...sadis sungguh cerita ni kannn...heheh...


Semalam saya buat roti Mexican Bun.. dah tentu lah uli tangan ye dok...dah katanya mixer berasapppp..he he... 



Kalini saja letak coklat cip yang kecik-kecik...nak bagi nampak meriah sikit...  jadi cikgu ni memang kena selalu buat experimen...sebabnya bila ada student yang tanya macam-macam soalan, cikgu bila-bila bersedia nak jawab...heheh... 



Kalau betul cara dan masa nak bakar roti mexican bun ni, bila kita pek dalam plastik, roti mexican bun ni tak akan melekit dan melekat... kalau nak crunchy topping tu masa panas-panas baru keluar oven aje... bila dah sejuk hilang dah crunchynya... tapi yang penting topping tak melekit bila dah sejuk...

Kalau ada yang nak cuba buat roti mexican bun uli tangan boleh tengok kat SINI yek...


Jumpa lagi :)



Wassalam