Wednesday, 25 November 2015

KELAS ROTI SHAH ALAM




Assalamualaikum


Minggu ni last update cerita pasal Kelas..sebabnya minggu ni saya cuti buat kelas apa-apa... alkisahnya Muni cuti seminggu balik kampong... kalau takde Muni memang saya takleh buat kelas...sedangkan ada Muni pun saya rasa nak pengsan lepas habis kelas...tak dapat nak bayangkan kalau saya buat kelas masa Muni takde ni dari pagi sampai dah habis petang baru habis, ya ampunnnn tak larat makcik..hew hew... dalam masa Muni takde ni pun, saya kena siapkan tempahan roti untuk sekolah... tapi semalam dan esok saya terpaksa minta tolong exstudent saya, kak Aidah yang siapkan sebabnya mixer heavy duty saya buat rosak la pulak... kena tunggu technician datang repair... jadinya makcik rehattttt minggu ni..he he he...



Dimulakan cerita Kelas Roti hari Sabtu lepas dengan gambar Roti Loaf... ni namanya roti loaf simple dan cepat siap... nak buatnya pun senang aje tapi ada petua untuk nak bakar cantik dan masak atas bawah kiri kanan...


Yang penting bahagian bawah roti loaf ni kita kena pastikan dah masak garing.. kalau tak nanti roti loaf ni masih ada bau yis..



ROti Arab uli tangan... resepi roti arab ni takde telur...sesuai untuk orang yang nak makan roti tapi takleh makan telur...



Ada 14 orang student... saya bahagikan pada 2 kumpulan... 1 kumpulan buat 3 biji pizza... dari kiri, Baizura dari Muar, kak Ros, Mizah, Julia, kak Norain dari Serawak, Ira dan Norzie...

Masa Baizura whatsapp nak datang kelas saya dan bagitau dia dari Muar, saya rasa tak sampai hati pulak... sanggup datang dari jauh... ahaiiiiii terharu pun ada jugak... kak Norain pulak datang ke rumah anak-anaknya yang duduk kat semenanjung ni... datang rumah anaknya hari Rabu, hari Sabtu masuk kelas... dan alhamdulillah kak Norain dah tunjuk gambar hasil roti-roti yang dia buat... cantik-cantik semuanya... syabas kak Norain :)


Kumpulan ke 2.. dari kiri, Ain, Azura, Zarinah, Asyhah.kak Rohana, Kak Ayuna dan Syima...  Zarinah dan Syima pun jauh jugak datang dari Seremban dan Senawang... kelas dah la habis pukul 6.30 petang... taktau la diorang sampai rumah pukul berapa... bersemangat sungguh kannnn...


Pizza Pepperoni sebelum masuk oven...


Tapi dah masak ada 5 biji aje sebab yang lagi satu masih dalam oven... selagi tak perang dan masak atas bawah, kena masuk balik oven...



ROti Coklat...dalam inti coklat...atas letak coklat cip...




ROti Butter Garlic..


 

Roti Sosej Roll




Roti Sosej Petak




Roti Chicken Floss




Roti Cinnamon Roll


 

Roti Sarang Lebah



Masing-masing tak percaya ni semua roti-roti yang diorang buat uli tangan...air tangan penuh kasih sayang gituuuuuu..hehe..





Donat Jem




ROti Sosej Panjang





Roti Kacang Merah Gonggok




Roti Pandan Kaya




Kerj-kerja packing..





Mexican Bun




Roti CHeese Gula



Roti Mini Pizza



Roti Jem Stoberi




Roti Sosej Hotdog




Roti Kacang Merah Bunga





Roti Tuna



TQQQ pada semua yang datang.. balik rumah kena rajin praktis okey :)




Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam