Friday, 23 October 2015

KELAS ROTI HOMEMADE



Assalamualaikum



Minggu ni saya ada 2 Kelas Roti Personal... yang pertama hari Selasa lepas... untuk 3 orang... kak Fouziah dari Shah Alam, Reena dari Sepang dan Yuhana dari Seremban... jauh jugak dari Seremban nak sampai ke rumah saya... bersemangat sungguh kannn...

Kalini nak tayang roti yang saya suka dulu...he he he...



Roti Creamhorn...nak buat roti ni kena ada acuan tirus... boleh je kalau nak buat sendiri acuan tirus tu... tapi sebab dah ada jual kat kedai bahan bakeri, makanya maleh pulak nak buat sendiri kannnn... nak buat roti creamhorn ni kena cermat masa melilit... sebabnya kalau tak cermat, bila bakar nanti terbukak semula... 



Roti Tuna Segitiga... senang sikit kerja bila dah ada cup roti segitiga ni... jadinya roti nampak kemas aje kembangnya...



Antara feveret saya tapi takleh makan banyak...kalau makan lebih dari 1 nanti I is gumuk..hikhik... yang ni Roti Buter Garlic...



ROti Jem Stoberi untuk Doorgift... dalam pun ada jem stoberi... yang ni banyaknya Reena yang paipkan jem atas roti ni... cantik aje lingkaran jem stoberi ni kan... saya kalau nak paip cantik atas roti ni perut takleh kosong... kalau tengah lapar, ketar tangan masa paipkan... sudahnya lingkaran ni pun jadi hodoh keriut keriut..kihkihkih 



OK cerita dari awal balik... dari kiri kak Fouziah, Yuhana dan Adzreena... masing-masing dengan hasil pizza yang diorang buat sendiri... untuk pizza, roti arab dan roti loaf memang uli tangan aje..


Pizza pepperoni dah siap bakar..



Pastu buat Roti Loaf


Dan ROti Arab Ya Habibi..hehehe... sedap makan dengan kari ke cicah sambal sardin ke roti arab ni..

Macam biasa ada banyak jenis roti kalau dalam kelas roti saya... memang pengsan buat dari pagi sampai petang... bertabah la sehari aje yek...inshaaAllah cepat pandai dengan syarat kena rajin praktis... kalau tak praktis buat, tak dapek cikgu nak nolong aihhhhh...



Roti Mexican Bun




Roti Sosej Petak



Roti SOsej Hotdog



Roti Sosej Pintal



Roti Coklat



ROti Mini Pizza



Roti Sosej Panjang




Roti Kacang Merah bentuk Bunga




Roti Chicken Floss




Roti Buttercream



Roti Pandan



Roti Kacang Merah bentuk Gonggok



Donat Jem




Sosej Roll dan Sosej Gulung





Roti Cheese Gula dan Roti Sarang Lebah



Roti Cinnamon Roll




Seronok bila tengok roti banyak-banyak ni kannn... tapi yang membuatnya pengsan sekejap...he he..




Apapun nak ucap syabas kat Yuhana... baru balik kelas hari Selasa, semalam dah siapkan oder 50 bekas Roti Sarang Lebah... bagus betul promosi ye Yuhana.... uli tangan aje ni... memang hebat kalau uli tangan tepung hampir 5kg nak siapkan semua ni... cikgu pun tak larat..he he...


Pada yang berminat nak join Kelas Roti Personal pada hari Selasa atau Khamis dan Kelas ROti Grup pada 21/11 boleh whatsapp saya 0193867360 okey... TQQQ



Wassalam