Monday, 28 September 2015

AIDILADHA 2015



Assalamualaikum


Terlambat 4 hari nak ucapkan Salam Aidiladha pada semua pembaca setia blog saya ni...eh ada ke yang setia baca..he he..


Aidiladha tahun ni beraya kat Shah Alam aje...macam tahun lepas jugak... sebabnya abangngah sampai rumah malam raya tu... nak balik pagi raya komfom jalan jem.. lagipun baru balik dari Kuantan masa kenduri kawen anak saudara husben... jadinya beraya kat Shah Alam aje la yek...





Malam raya tu gigih saya siapkan bahan-bahan nak masak Soto... pukul 12 tengah malam dok menumbuk kentang dan isi ayam untuk buat begedel ni... agaknya jiran belakang pun pelik bin hairan... selalunya dengar bunyi blender aje... he he.... 



Pagi raya saya tinggal panaskan sup, tabur bawang goreng dalam sup dan goreng begedel... lain semua saya dah siapkan malam tu..



Lepas balik sembahyang Raya, baru makan... sebelum nak pegi surau tu makan roti buat alas perut dulu...



Lama jugak saya tak buat Soto ni... ada la dekat 2 tahun... ohoiiii lama betul...  lagi pulak saya dah lama tak masak apa-apa... selalu beli lauk yang dah siap masak aje... jadinya bila sesekali saya masak, memang anak-anak suka sangat... rindu sangat masakan ibu kononnya...he he he..




Abangngah dan ayahnya..




Abanglong..



Tak lama tu Noni whatsapp suruh datang rumah... Noni dah masak Nasi Briyani lauk daging kambing masak merah.... saya sebenrnya tak berapa suka makan daging kambing... tapi haritu saya makan jugak... sudahnya balik dari rumah Noni saya pening lalat sampai ke petang..heheh...

suka kalau pergi rumah Noni ni... cantik sangattttt... aman damai je rasa... banyak pokok... ikan-ikan berenang-renang dalam kolam... asal pergi rumah Noni, mesti berangan nak buat sama macam kat rumah sendiri tapi sampai sekarang hajat tak kesampaian..hikhik..



Ada taman sekangkang kera ni pun jadi la kan...kuikuikui..




Abanglong, abangngah, kakak dan dikya... mudah-mudahan jadi anak yang beriman dan beramal soleh serta mendengar kata... Amin...



Ceria Selalu :)



Wassalam