Sunday, 5 July 2015

TART NENAS CHEESE




Assalamualaikum



Harini saya merajinkan diri mula buat kuih raya... asalnya petang tadi masa saya tengah memasak, Aliah sibuk nak tolong... mintak kerja apapun takpe katanya...he he.. nak suruh potong sayur takut pulak nanti terluka... tetiba saya teringat tengahari tadi saya ada beli barang dan bahan-bahan untuk buat kuih raya... ingat nak buat lepas Solat Terawih.. tapi sebab Aliah dah nak sangat tolong, makanya saya suruh la Aliah bulat-bulatkan jem nenas... lepas siap masak untuk berbuka, saya terus buat adunan tart nenas cheese ni..




Resepi tart nenas saya ambik daripada blog kak PATYS KITCHEN... sebelum ni saya dah pernah cuba resepi kak Paty ni..memang sedap...tart nenas ni lembut aje... cair dalam mulut gituuuu... 



Azwa dan Aliah punya kerja... ada besor ada kecik...nasib la buat bukan untuk jual.. hentam aje la kan..he he.. 




Cheddar Cheese jenama Kraft.. parut sendiri..lagi sedap..




Ready untuk bakar... lepas ni kena buat lagi 1 adunan... tadi buat dapat 2 balang...kena buat lagi 2 balang... saja buat lebih untuk bawak balik kampong husben dan untuk rumah kakak ipar saya kat Melaka...  kalau buat pastikan kuning telur tu sapu rata betul-betul bagi nampak warnanya kuning cantik... 

Korang boleh cuba ek... ada la kelainan tart nenas kita tahun ni kannnn...

TQ kak PATY'S KITCHEN.. dah banyak resepi tart nenas yg saya cuba, resepi yang ni paling sedap pada saya... resepi boleh tengok kat SINI



Wassalam