Saturday, 20 June 2015

SALAM RAMADHAN



Assalamualaikum


Pertama sekali nak ucapkan Selamat Berpuasa pada semua pembaca dan pengunjung blog saya ni.. walaupun dah berpuasa untuk hari yang ke 3 pada harini... ada masalah pada laptop yang saya selalu guna... malam ni baru dapat update guna komputer kat bilik anak bujang... ada password komputer ni..tu yang kena tunggu abanglong balik baru boleh guna...gituuuu...



Hari 1 puasa, saya merajinkan diri buat BADAK BERENDAM untuk Aliah... teringin sangat nak makan katanya..kuih Badak Berendam ni memang feveret Aliah... Aliah memang tradisional sikit... suka makan kuih-kuih melayu... permintaan setahun sekali buatkan aje la kan... lagipun bulan puasa ni saya cuti..memang banyak masa terluang...



Kena tunggu bulan puasa tahun depan kalau nak buat lagi Badak Berendam ni..he he he... kuih setahun sekali ni kan...



Haritu buat inti 2 biji kelapa...ada lagi separuh simpan dalam petisejuk... esok-esok boleh buat kuih lain pulak kan...



Hari yang sama jugak saya buat ROTI JALA dan KARI AYAM ... abangngah ada balik bercuti masa hari 1 tu... tu yang bersemangat buatkan macam-macam...saja suka tengok anak-anak makan..




Semalam pulak berbuka puasa kat luar... saja nak bawak abangngah makan kat restoran feveret abangngah...The Chicken Rice Shop... lepas solat Terawih, terus saya uli doh PIZZA ... diorang semua setuju nak makan pizza untuk sahur...makanya lagi senang kerja saya... kalau masak nasi nanti kena masak lauk pulak... kejap aje dah siap 2 biji pizza... yang bulat tu pizza sos BBQ... yang petak pulak pizza sos bolognise..



Malam semalam kitorang solat terawih kat surau yang baru siap diubahsuai...2 hari sebelum kat Masjid Negeri Shah Alam... alhamdullillah dapat bersolat kat surau tempat kitorang ni... walaupun belum siap sepenuhnya, tapi alhamdulillah ramai jemaah yang penuhkan ruang solat... inilah surau dan masjid yang saya selalu ikut arwah mak saya setiap kali bersolat terawih... dulu kami berdua jalan kaki aje... sekarang ni kalau saya cerita kat anak-anak saya, diorang macam tak percaya yang ibunya ni rajin jalan kaki... sebabnya sekarang ni memang naik kereta walaupun surau dan masjid tu tak lah jauh sangat dari rumah...he he...


Jumpa lagi, inshaaAllah :)


Wassalam