Monday, 15 June 2015

RESEPI ROTI COKLAT



Assalamualaikum



Lama jugak ye saya tak letak resepi dan tutorial kat blog saya ni kan... harini terbukak pulak hati nak kongsi resepi dan cara buat roti coklat... sedap gak tau rasa roti coklat ni... tapi kalau yang dah berumur macam saya ni takleh makan banyak-banyak... manis ya ampun... niat buat untuk anak-anak aje okey...he he... kalau untuk ayahnya sesuai kalau buat roti inti sardin ke, inti tuna ke... memang lazat aihhhhh...



Resepinya sama aje dengan resepi doh sweet bun... cuma tambahkan 8gram serbuk koko untuk setiap 250gram tepung... yang ni haritu uli tangan aje... hasilnya tetap lembut dan gebu... untuk bekas bulat ni letak doh 30gram 7 biji... dah kembang betul, kita sapu telur dan tabur lagi coklat cip... 

Resepi roti boleh tengok kat SINI





Lepas doh dah perap lebuh kurang 20 - 30 minit, boleh la kita taburkan coklat cip dan uli balik bagi rata coklat cip tu kat semua bahagian... kalau cuma nak letak coklat cip tu kat bahagian atas aje pun takpe... ... untuk intinya kalau kita nak letak filling pes coklat pun boleh... pes coklat tu boleh beli kat kedai bahan bakeri.. rupanya seakan-akan pes kacang merah... tapi haritu saya buat saya cuma letak coklat button sebiji aje... ikut suka korang nak letak apa okey... letak inti nutella pun sedapppp..





Komfom anak-anak suka... cuba jangan tak cubaaaa :)




Wassalam