Sunday, 10 May 2015

KELAS ROTI PERSONAL - PART 2




Assalamualaikum



Kelas roti personal yang ke 2 untuk minggu ni...hari khamis lepas... kelas personal yang ni saya takde la rasa penat sangat sebab Muni dah balik dari kampong... sekarang ni makin banyak jenis roti yang saya ajar... tu yang agak penat kalau takde pembantu... tapi kalau Muni dah balik kampong terus nanti pandai-pandai la saya nanti yek..cumanya kalau tengah ada pembantu ni saya manja la sikit..he he..



Kelas Roti Personal untuk kak Faridah dari Nilai... seronok borak dengan kak Faridah ni sebab banyak kongsi pengalaman....kak faridah suka travel...tu yang seronok dengar cerita kak Faridah... sekarang ni kak faridah ambik tempahan buat kuih melayu... so lepas ni boleh la ambik tempahan roti pulak kan..




Roti Sosej ala hotdog..



Roti buttercream..




Donat bunga dan donat filling jem sebelum goreng..



Selepas goreng... lembut dan gebu..dap dap..




Mexican Bun..



Roti Cheese Gula..



Roti Sarang Lebah..



Cinnamon Roll dalam bekas petak... sebelum bakar.




Cinnamon Roll selepas bakar...






Layan gambar roti yang buat haritu...



Roti Loaf... kalau ikut cara saya memang simple sangat buat roti loaf ni...asal jadi dan rasanya lembut, udohhhh...he he..



Terpaksa la potong salah satu pizza kak Faridah ni...alkisahnya Aliah dah teringin sangat nak makan pizza... sabo je la kan budak sorang ni...heheh..



Alkisah roti cinnamon roll ni... esoknya saja tunjuk gambar roti cinnamon roll dengan kawan-kawan.. terus dapat oder 5 bekas...  sekejap aje Muni siapkan...

Mudah-mudahan kak Faridah makin maju dalam semua cabang bisnes... dan harapnya boleh dah mulakan bisnes roti pulak lepas ni ye... TQ sudi datang belajar buat roti kat rumah saya :)




Wassalam