Monday, 13 April 2015

SELAMAT ULANGTAHUN PUTERIKU :)




Assalamualaikum



Semalam ulangtahun kelahiran anak bongsu saya, Aliah... rasa macam baru semalam melahirkan dia... nak lahirkan Aliah ni spesel sikit sebab saya sendiri pilih tarikh nak deliver... sebab dah tahu memang kena operet..boleh la pilih tarikh yek... dan masa nak lahirkan Aliah saya pilih bius separuh sedar... jadinya masa doktor godek-godek perut saya tu, saya boleh nampak dan dengar semua... kalau masa abangngah dan kakak, saya ambik bius penuh...



Memang dari dulu saya berangan kalau ada anak perempuan saya nak pakaikan gaun-gaun camni... suka sangat tengok...ala-ala macam princess... masa ni Aliah umur 5 tahun... 




Besdei tahun ni Aliah nakkan spek baru... tu yang semalam terus pegi beli kat Subang Parade... ada pulak berkenan spek besar camni... sabo je la kan... dah dia suka...belikan aje la..



Dari Subang Parade terus ke Paradigm Mall..jalan-jalan kat situ pulak... nak celebrate besdei Aliah tunggu abanglong dan abangngah balik minggu depan...so semalam makan ringan-ringan aje...he he..



 


Balik je rumah bakar kek dan siapkan roti... buat 2 roti untuk isi dalam goodies bag Aliah nak bagi kawan-kawannya kat sekolah ... Roti Sosej Cheese dan Roti Jem...



Comel kan cup gambar Hello Kitty ni beli kat Whisk, Seksyen 20..




Isi dalam plastik bag ni.. suka kalau design comecomel camni...ibu yang over suka..he he..





Sebelum deco kek, saya siapkan goodies bag ni dulu...



Yang ada reben cikgu punya..



Dah lepas siap goodies bag rasa tak larat pulak nak siapkan kek tapi siapkan la jugak... kalau tak siap nanti tak jadi pulak Aliah nak potong kek kat sekolah..he he..




Aliah nak ibu buat Black and White Russian Cake... tapi nak deco yang simple aje... taknak dah ada kartun-kartun...dia dah besar...segan katanya... ya lagi bagus sihhhhh... senang kerja ibu.. Ferero ROche tu letak 6 ketul aje.. kedekuitttt..he he he... coklat ganache untuk kek Aliah ni pun ibu tersilap sebenarnya... nasib la kek untuk anak sendiri... repair-repair godek-godek alhamdulillah menjadi... fuhhh leganya... suspen gak kalau kek ni buat hal pagi tadi... apapun semuanya dah selamattttt..




Pukul 9 pagi tadi saya dan kakak pergi hantar kek dan goodies bag tu kat kelas Aliah... kus semangat makcik naik tangga ke tingkat 3 sambil bawak kek...udah la kek tu berat.. giler punya mengah macam nak pengsan..heheh...nampak sangat lama tak exercise...kuikuikui...



Aliah bergambar dengan BFFnya...  TQ kat cikgu kelas yang sangat sporting... semalam dah siap whatsapp bagitau nak hantar semua-semua ni... TQ ye cikgu tolong ambikkan gambar Aliah :)


Mudah-mudahan Aliah berjaya dunia akhirat, sentiasa dengar cakap ayah dan ibu, jadi anak yang beriman dan beramal saleh, jangan nakal-nakal dan selalu peluk cium ibu sebelum tidur..he he... semoga Allah sentiasa melindungi dan memberkati hidupmu, anakku...



Wassalam