Thursday, 30 April 2015

ROTI SOSEJ




Assalamualaikum


Alhamdulillah siap dah semua oder untuk harini dan persiapan oder untuk esok... sebenarnya sekarang ni kat rumah saya ada cousin husben, Muni... kalau siapa yang baca blog saya dari awal mesti ingat nama Muni... pernah jadi pembantu saya buat kuih melayu...dulu zaman ambik oder buat kuih melayu... sekarang ni dah beralih arah... buat kuih omputeh aje pulak...heheh...

Sebab Muni ada, tu yang boleh ambik oder banyak-banyak... kalau saya sorang memang tak larat wei... tadi dah siapkan Kek Gula Hangus 3 biji dan Kek pisang 8 bekas...... pastu siapkan roti sosej pulak...sebelum tu Muni dah siapkan shell tart 75 biji.. malam nanti buat cream puff... tapi kejap lagi ni kitorang berdua nak pegi jalan-jalan cari tudung Nealofa...jalan-jalan release penat katanya..he he he...


Ni tadi Muni yang buat dari awal sampai akhir... yang ni Roti Sosej panjang... 3 hari berturut-turut Muni praktis buat roti... saya lak tukang ambik oder... sambil siapkan oder boleh gak Muni praktis kan.. tu yang boleh cepat pandai... kena hari-hari buat...




Harini buat roti uli guna mixer heavy duty... kelmarin saja saya suruh Muni test uli tangan.. pandai dah... uli tangan pun roti lembut jugak...



Roti Sosej panjang ni antara roti yang simple dan mudah nak buat... selalunya dalam Kelas Roti saya akan ajar buat roti sosej panjang ni... kalau ada yang nak join kelas Sabtu depan 9/5/15 boleh whatsapp saya 0193867360... tinggal lagi sikit tempat kosong :)



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam