Sunday, 19 April 2015

KELAS TART SHAH ALAM



Assalamualaikum



Alhamdulillah kelas tart semalam berjalan dengan lancar... habis je kelas tiba-tiba sakit semua badan...kepala berdenyut-denyut... lepas makan panadol actifast 2 biji baru rasa ok sikit... saya sebenarnya jarang makan panadol.. setahun sekali je kot... kalau ikutkan harini malas betul nak pergi mana-mana... rasa nak rehat puas-puas kat rumah... sebabnya esok dan lusa ada kelas personal... tapi kesian pulak kat anak-anak...dah janji nak ke KLCC.. jalan-jalan satu keluarga sebabnya abanglong dan abangngah dah balik bercuti... abanglong cuti seminggu.. abangngah lak cuti semester sebulan setengah... bagus juga bila abangngah dah ada kat rumah ni.. boleh suruh hantar dan ambik kakak dan adik kat sekolah... boleh la saya tumpukan perhatian pada kelas aje...



Semalam belajar buat Cheese Tart, Fruit Tart, Cream Puff, Eclairs, Chicken Pie dan Kek Pisang... yang kek pisang tu sebenarnya saya buat sebab nak tunjuk pada exstudent saya, Shana... haritu saya bagi resepi Kek Pisang kat group whatsapp...Shana cuba buat 2 kali tapi tak jadi... tu yang saya cakap kat dia kalau sempat boleh buat sama-sama dalam kelas...tapi saya memang dah sediakan bahan untuk buat kek pisang tu... alhamdulillah semalam sempat jugak buat... ada la rezeki semua untuk bawak balik kek pisang... 




Tengah buat shell tart...



Masing-masing seronok dah pandai buat shell tart...



Yang ni buat mini chicken pie...



Exofficemate, Suzana.. sama-sama kerja masa CIMB dulu... Suzana masih setia...saya ambik VSS masa 2006 :)



Eta yang juga exstudent kelas roti... Eta ni makin kencang bisnes roti... tokey roti sarang lebah ni kan eta...he he...



Ni pun exstudent kelas roti, Wawa dari Rawang..



Wawa paipkan filling jem blueberry..



Bergambar dengan hasil tangan masing-masing buat Fruit Tart..



OK lulus dengan cemerlang..hikhik..



 Chicken Pie 2 jenis... yang satu tu guna instant puff pastry..



Packing bawak balik..



Cikgu tengah tekun ajar camne nak paipkan creamcheese... 



Masa ni yang student paling seronok... hias cheese tart deco bunga ros tulip..




Semua akan cuba paipkan creamcheese dan melorek..




InshaaAllah lepas ni boleh dah buat sendiri...



Ieja, anak saudara husben yang banyak membantu semalam... TQ ye Ieja :)



Hasil kerja tangan student buat cheese tart...



Buat cream puff dan eclairs pulak...



Eclairs yang sedap dimakan tapi leceh sikit nak buat sebab bahagian atas kena celup coklat... tapi memang budak-budak suka makan eclairs ni...



Dah nak balik...



Masing-masing happy... TQ pada semua yang datang :)


Jumpa lagi, inshaaAllah...



Wassalam