Friday, 6 March 2015

NAK JADI SURIRUMAH ADA BISNES MACAM SAYA ?




Assalamualaikum



 InshaaAllah esok ada Kelas Fruit Tart, Cheese Tart, Cream Puff dan Mini Chicken Pie kat rumah saya... selagi kelas tak selesai selagi tu saya suspen..he he.. kalau boleh nak bagi yang terbaik untuk semua peserta yang datang... macam-macam persediaan yang saya buat... untuk senang nak berkomunikasi dengan semua perserta saya buka satu group whatsapp untuk kelas tart ni.. dan selalunya lepas habis kelas, saya masih berhubung dengan exstudent saya... segala masalah dan kemusykilan selagi boleh saya akan jawab dan selesaikan satu persatu... sebab kadang-kadang ada masalah bila exstudent buat sendiri kat rumah... bukan senang nak jadi pengajar ni kan... bukan setakat ambik duit dan ajar pada hari sekian aje... kalau boleh biar setiap kelas akan dapat bagi sepenuh manfaat pada setiap peserta yang datang, inshaaAllah...



Selalu juga saya dapat whatsapp dari pembaca blog saya ni... ada yang surirumah macam saya... ada juga yang bekerjaya tapi dalam hati simpan hasrat nak jadi surirumah sepenuh masa juga...tapi kalau boleh nak jadi surirumah yang ada bisnes macam saya... boleh tambah pendapatan pada keluarga...dalam masa yang sama boleh jaga anak sendiri... tapi sebenarnya kalau pendapat saya, surirumah kalau nak buat bisnes ambik tempahan buat kek, kuih, cookies dan macam-macam lagi pun kena tengok keadaan jugak... kalau ada anak kecik mungkin susah atau mungkin kita ada masalah kesihatan pun kena ambik kira.. sebabnya memang penat sikit bisnes kat rumah macam saya ni... saya ni pun sebab takde dah anak kecik... kalau ada anak kecik memang pengsan kot..hikhik... 

Sebelum nak mulakan bisnes macam saya ni, apapun kena berbincang dulu dengan pasangan okey... sebabnya kita memang takleh nak handle semua benda... kena ada juga kerjasama daripada suami...  tolong jaga anak ke, hantar oder pada customer ke, beli barang ke... gitu ler... kalau semua kita sendiri yang nak buat, dengan urusan anak-anak dan rumah tangga lagi, tak tau la nanti rumah jadi apa yek..heheh..

Dan kalau suami dah bagi lampu hijau dan dah ikrar nak bagi kerjasama sepenuhnya, apalagi moh la kita buat bisnes apa yang patut... boleh je kalau nak jadi surirumah ada bisnes macam saya ni... yang penting kena ada kemahuan, kerajinan dan kesungguhan... inshaaAllah segala urusan akan dipermudahkan oleh Allah...yakin bolehhhh :)




Wassalam