Sunday, 8 March 2015

KELAS TART SHAH ALAM



Assalamualaikum


Alhamdulillah semalam selesai la sudah Kelas Tart kat rumah saya... leganya makcik... alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar dan seperti yang saya rancang... sebelum pukul 5 petang dah siap semuanya... jom layan gambar kelas semalam...


Peserta yang mendaftar ada 10 orang... 2 orang tak dapat hadir ada emergency... masa bergambar ni sorang belum lagi sampai... 



Tengah khusyuk buat shell tart..



Yang ni guru kelas masa Aliah darjah 3.. cikgu ni memang dah lama nak sangat belajar buat tartlet...



Suka sangat diorang bila dapat belajar cara buat shell tart dengan mudah dan jimat belanja...



Masa ni tengah susun buah dalam kotak masing-masing... semua kena ikut cara cikgu susun buah... tak cantik kena karate..he he..



Siap buat fruit tart bergambar dulu...



Masa buat cheese tart yang paling ditunggu-tunggu..



Seronok main lorek-lorek..



Pandai dah diorang buat cheese tart gambar bunga ros tulip macam cikgu punya... semua shell tart dioang yang buat yang buat sebelum tu... alhamdulillah nampak sempurna.. kena ikut piawaian yang cikgu dah tetapkan...he he..



Seronok cikgu dah pandai buat cheese tart :)



Tengah khusyuk buat mini chicken pie pulak..



Salah sorang peserta yang dah 2 kali masuk kelas saya... Timah ni kalau ada memang ceria suasana... siap petang semalam buatkan kitorang 2 jug air oren ais..oh sedap timah buat... 



Semalam saya tunjukan juga cara nak buat chicken pie guna instant puff pastry ni...  puff pastry ni kalau nak bubuh inti sardin pun sedap..


Saya tunjuk juga cara nak buat Tart Nenas Bunga... boleh buat koleksi biskut hari raya nanti...





Hasil belajar yang student bawak balik semalam...



Lepas siap packing bergambar lagi...he he..masa ni sorang dah balik awal sebabnya mengejar bas pukul 5 petang... terharu pulak bila ada yang sanggup datang dari jauh.... 




Sebelum balik bergambar lagi dengan hasil masing-masing...


Terima kasih pada yang sudi datang belajar kat rumah saya ni... inshaaAllah saya akan buat lagi Kelas Tart ni bulan depan... nanti saya bagi tarikh... untuk Kelas Roti hari Sabtu depan masih ada lagi kekosongan.. kalau ada yang nak join boleh whatsapp saya 0193867360 okey... TQQQ




Wassalam