Monday, 9 March 2015

EKSPERIMEN



Assalamualaikum



Malam ni saya eksperimen buat cream puff... haritu masa dalam kelas student ada tanya kalau takde bahan A kita guna bahan B boleh tak... sebab saya tak pernah ganti dengan bahan lain, jadinya saya cakap biar saya cuba dulu... kalau jadi saya bagitau...kalau tak jadi maknanya kena juga guna resepi asal yang saya bagi...


Alhamdulillah cream puff ni masih menjadi walau guna bahan lain... cumanya ada perbezaan pada kulit cream puff ni..kalau guna resepi asal kulitnya lebih nipis dan lagi gebu... yang ni kulitnya tebal sikit tapi rasanya sedap jugak... so ada pilihan nak guna bahan A atau bahan B... dua-dua pun bolehhh...




Saya suka paipkan adunan cream puff guna nozle bintang..



Lepas maghrib tadi saya sempat siapkan 75 biji shell tart untuk esok pagi... 50 minit siap tekan semuanya... sempat gak la mata jeling-jeling tengok berita kat TV...he he..



Petang tadi pulak saya siapkan Kek Gula Hangus untuk kawan-kawan saya yang dah lama oder... syukur la diorang tak kisah dapat lambat pun...



Ohhhh leganya dah bayar hutang kek gula hangus ni kat diorang..he he he...



Wassalam