Wednesday, 25 March 2015

DORONGAN DAN SEMANGAT :)




Assalamualaikum



Untuk makluman, Kelas Roti pada Sabtu 4/4/15 dah penuh..alhamdulillah... InshaaAllah saya akan buat lagi Kelas Roti untuk group pada 25/4/15...kalau ada yang berminat nak join boleh mula whatsapp saya 0193867360 okey...



Setiap hari ni lah tugas saya... sedaya upaya saya akan menjawab segala kemusykilan yang exstudent2 tanya...  kalau dah masuk Kelas Roti saya, takleh malu-malu untuk bertanya...inshaaAllah segala soalan dan masalah saya akan jawab sebaik mungkin... kecuali kalau saya tengah sibuk siapkan oder, memang masa tu takleh nak jawab... 

Seronok bila diorang ada geng group whatsapp...bila sorang tunjuk gambar roti yang diorang buat, akan bagi dorongan dan semangat pada kawan-kawan yang lain untuk sama-sama buat juga... lebih-lebih lagi bila ada yang dah mula buat jual roti-roti tu...lagi akan buat kawan-kawan yang lain teruja... kalau yang Kelas ROti Personal, saya akan masukkan pada group whatsapp yang terdekat...

Yang Nora tu kawan saya yang selalu oder roti sarang lebah untuk kawan-kawan kat ofisnya... harini saya hantarkan roti sarang lebah dan roti cheese yang student saya, kak Aidah yang buat... rumah kak Aidah kat Seksyen 7... tu yang selalu mintak tolong kak Aidah aje yang buatkan... alhamdulillah bila Nora cakap roti2 yang kak Aidah buat tu sedap... cikgu lak yang kembang..kihkihkih... 




Yang ni Aza dari Kelas Roti Group 2... walaupun kerja, dari awal sangat bersemangat untuk mulakan bisnes roti...sebenarnya ramai antara exstudent saya yang dah mula start bisnes roti ni.... ada yang dah buat besar-besaran... ada yang kecil-kecilan... mula-mula kena la kecil-kecilan dulu ye dok... asalnya uli pakai tangan aje, bila dah makin maju boleh beli mixer heavy duty pulak... dan asalnya oven kecik aje, bila dah semakin banyak tempahan, boleh sangat dah beli oven besar macam cikgu... takde yang mustahil... asal ada kemahuan, pasti ada jalan... inshaaAllah...

 

Saya suka kalau student banyak bertanya... setiap kali saya jawab akan tambahkan lagi skill dan pengetahuan saya.. kalau ada yang senyap lagi saya susah hati... dah buat ke, jadi ke tak ke... 



Tak sia-sia datang belajar bila anak-anak dan suami cakap sedap kan :)




Saya bangga kat exstudent saya Rafizah ni... asalnya pembaca setia blog saya.. pastu oder kek besdei untuk anaknya dengan saya... lama-lama jadi rapat sebab pot pet pot pet kat whatsapp... dah lama dia nak join Kelas Roti saya tapi selalunya ada aje halangan... akhirnya dapat jugak dia join kelas baru ni... balik je dari kelas haritu terus dia cuba buat roti... mula-mula saya komen roti yang dia yang buat tu tak berapa cantik... dia sahut cabaran dan terus buat lagi dan lagi... alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab roti-roti yang Rafizah buat semakin cantik dan sekarang ni dah dapat banyak oder daripada jiran dan kawan-kawan kat ofis... Tahniah Fizah..saya bangga dengan awak :)

Tahniah juga pada exstudent yang lain yang roti, pizza dan donat yang diorang buat dah menjadi... walaupun ada yang hanya buat makan sendiri, tapi bangga jugak kan sebab dah berjaya buat sendiri... yang penting keluarga kita happy sebab ibu, mak, umi, mama dan mummy boleh buat macam yang kat kedai..he he..


Jumpa lagi :)


Wassalam