Monday, 16 February 2015

TEMPAHAN KEK SHAH ALAM




Assalamualaikum


Alhamdulillah akhirnya siap juga semua kek... ada tu sebelum Kelas Roti hari Sabtu lepas..memang mencabar untuk saya siapkan sebab sibuk buat persediaan untuk Kelas Roti tu... semalam pulak kena siapkan 2 biji kek... selalunya kalau lepas kelas, saya akan pengsan 2 hari..he he he.. tapi tak sampai hati pulak nak menolak sebabnya yang menempah adalah orang yang rapat dengan saya.. makanya buat kan la jugak....



Kek Coklat Moist ni yang paling banyak dugaan saya nak buat...asalnya cuma nak letak edible imej kartun Cars atas kek tu... tapi boleh pulak takde jual kat kedai edible imej gambar kartun Cars ni... nak oder online memang dah tak sempat sebab Ida Katering pun oder last minit... makanya terpaksa la saya buat kereta kartun ni daripada fondan...



Belasah aje guna apa alat yang ada... nasib ada step by step nak buat kereta kartun Cars ni kat blog kak Azlita Masam Manis... tqqqqqqq kak Ita... tengah buat boleh pulak rasa macam nak putus asa tapi saya kuatkan semangat teruskan jugak siapkan... mata pun dah lilau-lilau sebab baru lepas siapkan kek sebelumnya... akhirnya siap la jugak...syukur alhamdulillah...



Yang ni pun saya siapkan malam tadi... Kek Red Velvet tema Frozen.. yang mengodernya exstudent yang pernah attend kelas-kelas saya dulu, Hazwaty...  dia nak kek ni ada kaler pink sikit...  kalau yang camni senang sikit kerja saya... susun dan tepek aje..he he... kalau setakat tulisan daripada fondan tu memang takde masalah dah...



TQ ye Waty sudi oder kek dengan kak Ina..harap Aleesya suka :)






Yang ni kek saya siapkan hari Jumaat lepas... Black and White Russian Cake tema bola kelab Manchaster United...



Tapi terkilan sikit tak dapat buat yang terbaik untuk kek ni... lepas ni kena ingat takleh nak ambik oder sebelum hari kelas... ingat tu ye acik Inaaaaa...heheheh..



Kalau ada yang berminat nak oder kek atau lain-lain, boleh whatsapp saya 0193867360... inshaaAllah kalau masih ada ruang, saya akan siapkan.. TQQQQ



Wassalam