Saturday, 21 February 2015

TEMPAHAN CHEESE TART SHAH ALAM




Assalamualaikum



Alhamdulillah petang tadi selamat sampai dari kampong husben... nak pegi jem balik pun jem.. aduhaiiii...

Amacam header blog baru saya...komfiden je letak gambar makcik setepek kat atas tu..he he he..saja tukar angin...kot dah boring nanti tukar lagi ye dok... header yang baru ni abangngah yang tolong buatkan masa kat kampong semalam... sambil-sambil abangngah tengah buat photoshop untuk kerja-kerja dia, ibunya ni pun tumpang sekaki... nasib abangngah nak melayan..heheh...


Berbalik pada tajuk yang asal...jauh sangat melencongnya weiiii... cheese tart ni saya buat hari khamis lepas... untuk 2 orang customer... asalnya total saya kena buat 125 biji tapi memang dah tak sempat sebab pagitu saya kena uruskan banyak benda... jadinya tengahari baru nak buat kulit tart tu...  so dapat buat 75 biji aje... jadi la merasa sikit sorang...hikhik...



Punya la nak cepat nak siapkan kulit tart ni... pap pup pap siap 75 biji dalam masa 45 minit...  mana taknye kan..yang anak-anak kat rumah dah bising nak ajak ke Daiso... yang ibunya ni tengah hempas pulas nak siapkan Blueberry Cheese Tart ni...sabo je la kan... alhamdulillah siap jugak semuanya pukul 4.00 petang... tapi nak susun masuk kotak semua sampai la pukul 4.30 petang... dah siap terus husben hantar kat customer...fuhhhhhh...

Customer yang ni first time oder dengan saya... lepas je hantar cheese tart tu terus dia repeat oder 100 biji untuk hari jumaat depan ni pulak...punya la saya lega sebab sebelum tu suspen betul saya...kot la tak sedap ke apa ke kan...tapi kalau dah repeat oder tu maknanya ok la tewwww...Alhamdulillah...

So korang kalau berminat nak belajar cara mudah buat kulit tart ni boleh join kelas saya pada 7/3/2015... details boleh tengok kat SINI... saya akan terangkan camne nak kira untung dan kos untuk buat cheese tart ni...kalau nak oder cheese tart atau fruit tart pun boleh whatsapp saya 0193867360 okey.. tqqq :)




Business Card ni pun abangngah tolong buatkan semula...haritu yang saya buat main hentam aje...he he... apapun TQ abangngah :)





Wassalam