Sunday, 1 February 2015

SEMINGGU YANG PENUH BERTENAGA



Assalamualaikum


Alhamdulillah...pagi tadi selamat saya siapkan last oder untuk minggu ni... leganya rasa... terima kasih sangat kat husben sebab tolong hantarkan pada customer dari hari malam Jumaat sampai la harini... kalau nak harapkan saya jugak yang hantar, memang takleh nak siap semuanya... semput pun ye juga kalau asik keluar masuk rumah...takleh nak concentrate siapkan oder...


Blueberry Cheese Tart untuk dijadikan hantaran hantar pagi tadi.... entri Cheese Tart hantaran ni saya akan update sekejap lagi...kot la ada yang berminat nak oder Cheese Tart untuk dibuat hantaran jugak... kena ada entri khas supaya orang senang google...he he.. kebanyakan customer saya datangnya dari carian google masuk kat blog ni.. berguna jugak blog ni kan... duit iklan nuffnang pun alhamdulillah dapat jugak.. tu yang kena rajin update... kadang tu teringin gak rasa nak merapu macam dulu... tapi mengenangkan kawan-kawan saya, kawan-kawan anak-anak saya dan saudara mara semua pun dah baca blog saya ni, makanya makcik pun segan dah nak merapu lebih-lebih...he he he...



Sekali dengan Fruit Tart.. kotak cantik ni saya bagi aje kalau oder lebih 100 biji...




Cream Puff ni saya siapkan semalam untuk 2 orang customer... buatnya malam Sabtu... punya la khusyuk buat sampai tak sedar jam dah pukul 2.00 pagi... syukur la esoknya saya masih bertenaga siapkan oder lepas Solat Subuh...


Fruit Tart semalam untuk Cikgu Ana dari sekolah SAMTAJ..sekali dengan Cream Puff.. TQ ye Cikgu Ana :)


Blueberry Cheese Tart siap husben saya hantar depan rumah customer semalam... kalau dalam Shah Alam jugak tak kisah kalau nak hantar pun...tapi kalau jauh memang kena jumpa kat mana-mana... selalunya jumpa kat Masjid Bukit Jelutong atau Masjid Negeri Shah Alam..



Last oder semalam saya siapkan Kek Coklat Moist untuk birthday bapa dan anak lelakinya... asalnya saya nak cuba buat fondan figurin... dah cuba buat tapi rasa susah sangat la pulok...mungkin sebab saya takleh nak fokus sebab penat sangat..akhirnya saya buat deco yang simple aje... customer tak kisah pun... saya pun cuma caj RM65-00 untuk Kek Coklat Moist ni... niat asal nak buat surprise tapi dapat buat yang ni aje...he he...



Blueberry Cheese Tart untuk hari Jumaat lepas... segan saya dengan customer ni sebabnya dia sanggup datang dari Seri Kembangan semata-mata nak oder Cheese Tart... asalnya janji hari Selasa...elok saya dah siap bakar,  tengok pelik pulak  bahagian atasnya kedut semacam... bila saya rasa, "Alamakkkkk lupa letak gula ghupanyeeeeeee.." Saya pun call la customer tu... mintak maap banyak-banyak... syukur customer sporting... oder pun saja nak buat makan-makan dengan keluarga.. boleh la di pospon... kitorang gelak kekek sama-sama...kihkihkih..




Haaaa yang ni yang paling mencabar... first time saya siapkan roti jala 800 biji buat sorang-sorang malam Jumaat lepas... saya start buat dari pukul 2.30 petang... buat 100 biji rehat kejap... pastu sambong balik... berhenti solat pastu sambong balik... akhirnya siap lebih kurang pukul 10.00 malam... saya memang target nak siapkan sebelum pukul 10 sebabnya nak suruh husben pegi hantar roti jala tu... kalau lebih pukul 10 husben pun dah masuk tidur... kalau saya sendiri jugak yang nak pegi hantar, memang makcik pengsan...heheheh...

Apapun syukur alhamdulillah dapat siapkan semua oder dan segalanya berjalan dengan lancar... harap korang dapat semangat daripada kegigihan saya ni okey... gigih la sangat...hikhik...walau sibuk siapkan oder tapi tanggungjawab pada keluarga jangan pulak kita abaikan... berdoa banyak-banyak... InshaaAllah segala urusan akan dipermudahkan oleh Allah...


Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam