Wednesday, 4 February 2015

ROTI SARANG LEBAH



Assalamualaikum


Harini siang dan malam saya siapkan oder Roti Sarang Lebah... siang buat 1kg tepung.. malam pun 1kg tepung... takleh nak buat sekali jalan 2kg tepung sebabnya banyak urusan lain nak kena selesaikan... ke sana ke sini... lagipun ada yang kena hantar harini dan ada yang kena hantar esok... so yang esok punya saya siapkan malam ni... alkisahnya yang oder ni dari minggu lepas tapi harini baru saya dapat siapkan... nasib diorang tak kisah... saja nak buat makan-makan anak beranak... sudahnya tak cukup lagi roti sarang lebah saya buat malam ni... masih ada lagi yang bertanya... gamaknya hari isnin baru saya dapat buatkan... esok dan lusa saya kena siapkan oder lain.... apapun alhamdulillah atas segala rezeki yang Allah berikan...



Roti Sarang Lebah yang ni saya uli guna mixer heavy duty... sekarang ni dah jumpa penutup yang lebih tinggi sikit dari yang haritu...



Kalau yang ni pulak ex student saya buat uli tangan... sekarang ni sibuk betul dia siapkan oder... semalam siapkan 30 bekas...harini lagi 30 bekas...amboiiii banyaknya oder..kalah dah cikgu ni..he he he... dah la bekerja pulak tu...gigih betul dia...pulak tu rajin dia buat ada bekas besar,ada yang kecik... sebenarnya Aza ni memang dalam perancangan nak beli mixer heavy duty tu... tapi dia beli oven macam saya dulu... cukup modal nanti baru dia beli mixer pulak... elok la camtu kan... selagi takde mixer tu uli je pakai tangan... uli tangan pun dah dapat oder banyak, kalau dah ada mixer heavy duty nanti boleh la tingkatkan lagi pengeluaran... syabas ye Aza... kawan-kawan yang lain kat group whatsapp semua teruja dan bersemangat bila Aza kongsikan gambar-gambar roti yang Aza buat... pada saya satu kepuasan bila tengok anak murid saya praktikkan apa yang dah belajar masa dalam kelas haritu dan dah pandai buat sendiri roti, pizza dan donat... syabas buat Kak Maziatun, Linda, Kak Yin, Kak Kay, Kak Zurin, Shana, Rina, Shida, Suzana dan Aza... semua pun dah berjaya... cuma Rad aje yang belum cuba lagi sebabnya baru berpindah rumah...banyak barang belum keluar lagi dari kotak... takpe Rad, kalau ada yang dah terlupa step, nanti kitorang boleh tunjukkan balik :)

TQ juga pada yang dah mendaftar untuk kelas roti, pizza dan donat pada 14/2 ni... ada lagi 3 kekosongan... kalau ada yang berminat nak join boleh whatsapp saya 0193867360 ye...tqqqqq :)


Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam