Saturday, 7 February 2015

CHEESE TART HANTARAN PERTUNANGAN




Assalamualaikum



Malam tadi sambil-sambil tengok final Maharaja Lawak, saya buat shell tart... 75 bji aje... sambil tengok TV sambil tangan menekan doh dalam acuan... akhirnya siap... sambil menunggu shell tart bakar dalam oven, saya gelek fondan pulak... memang tak buang masa langsung...heheheh...



Cheese Tart ni saya buatkan untuk anak saudara saya yang bertunang harini... dia tanya "Maksu taknak sponsor apa-apa ke?" Puas la maksu ni fikir nak bagi apa... sampai petang semalam saya masih tak muktamad lagi amende nak buat... saya cuma cakap kat cousin saya, tinggalkan 1 dulang hantaran untuk benda yang saya nak buat... mak saudara sebelah ayahnya dah sponsor kek... so cancel dah saya nak buatkan kek... pastu terfikir nak buat Chocolate Moist atau Red Velvet Cupcake... tak jadi jugak.... nak buatkan Fruit Tart, malas pulak nak pegi beli buah...he he... akhirrrrnya saya buatkan la cheese tart ni... 



Kelmarin saya dah tanya tema hantaran kaler apa... tengok gambar dia hantar kat whatsapp temanya kaler maroon... saya takde pulak stok kaler maroon... semalam pegi cari kat 2 kedai bahan bakeri takde la pulak kaler maroon tu.. saya pun whatsapp kat anak saudara gambar cheese tart hantaran yang saya buat haritu.. pastu saya tanya nak bunga tu kaler pink ke merah... kaler maroon yilekkk...heheheh... dia kata nak merah tapi macam sedih je takde kaler maroon tu.. so malam tadi saya redah aje la campur pewarna merah dan ungu...eh boleh pulak dapat ala-ala kaler maroon ni.. terus la saya gelek fondan, buat huruf dan bunga... 



Pagi tadi baru saya bakar cheese tart ni... dah sejuk baru la letak bunga dan fondan semua ni... alhamdulillah siap jugak...



Cheese tart yang letak bunga fondan tu saya buat 25 biji aje..yang lagi 50biji saya letak jem strawberi ala-ala bunga tulip..dalamnya filling jem blueberry...yang ni makan untukjamuan... suka saudara mara saya makan cheese tart ni tadi... tak sempat nak jamu kat orang luar, yang kat dalam rumah makan pun dah nak habis...




Kiranya cheese tart hantaran yang saya buatkan ni kena la dengan tema barang hantaran yang lain kannn... yang reben pink tu saya ikat ingatkan sekejap aje...kot la cousin saya tu nak tukar dengan reben kaler maroon ke... sudahnya lepas husben saya hantar, terus diorang letak aje kat dulang hantaran tu... tak ke halnya saya main belasah je ikat reben tu..he he he...


Kalau ada yang berminat nak oder Cheese Tart Hantaran untuk Pertunangan atau Perkahwinan boleh whatsapp saya 0193867360 okey... Tqqqqqq :)



Wassalam