Friday, 2 January 2015

MY PRINCESS




Assalamualaikum



Dari dulu saya berangan nak ada anak perempuan..teringin sangat-sangat... sebab saya takde adik dan kakak... takde tempat nak berkongsi hal-hal orang pompuan... bila dapat abanglong dan abangngah, saya masih tak berhenti mengharap dan berdoa... dapat anak perempuan sorang pun jadi lah...


Bila tengok sepit rambut dan cekak yang comel-comel, saya beli dan bagi pada anak perempuan kawan-kawan saya... saja suka tengok budak pompuan pakai benda comel-comel lebih-lebih lagi kalau warna pink... 

Akhirnya selepas 7 tahun menunggu, lahirlah puteri impian yang lama saya idamkan, inginkan, impikan... arwah mak saya yang paling gembira sebabnya arwah mak dan saya sama-sama anak tunggal perempuan... syukur Alhamdulillah doa saya dimakbulkan oleh Allah...

3 tahun lepastu, bila lahir lagi seorang anak perempuan, tak dapat saya gambarkan betapa bahagianya saya... syukur padaMu Ya Allah...



Cuti sekolah ni kakak dan dikya dah pandai banyak benda... dari dulu diorang berdua selalu nak tolong ibu kat dapur tapi saya selalu tak bagi tolong...alasannya nanti kerja saya jadi lagi lambat... pastu saya yang risau terlebih kalau terkena minyak panas ke, luka kena pisau ke...tapi sampai bila saya nak risau camtu kan... so cuti kalini kakak dan dikya dah pandai goreng telur dan sosej untuk brekfes, tolong ibu basuh pinggan, kemas rumah dan macam-macam lagi... tapi yang paling best diorang rajin picit kaki ibu...he he he... kadang tu saya tak suruh tapi sebelum nak masuk tidur, diorang offer nak picit kaki ibu tak... dan yang buat saya shahdu bila sebelum tidur diorang berdua datang dan cium pipi saya...sukanya saya... rasa nak peluk cium diorang setiap waktu...tapi kalau nakal memang kena singa...heheheh...

Mudah-mudahan kakak dan dikya akan selalu mendengar kata ayah dan ibu, jadi anak yang solehah, jaga aurat, jaga maruah, hormat dan dengar kata abanglong dan abangngah, sayang antara satu sama lain, berjaya dunia dan akhirat .. dan yang penting boleh jaga ayah dan ibu bila kami berdua dah tua dan tak berdaya nanti, inshaaAllah...



Wassalam