Saturday, 3 January 2015

HOMEMADE ROTI BURGER




Assalamualaikum


Harini dari siang sampai ke malam saya asik menguli tepung aje... macam-macam nak di cuba buat... InshaaAllah untuk Kelas Roti, Pizza dan Donat akan datang, ada tambahan resepi roti dan tips yang akan saya ajarkan... selalunya saya akan cuba ajar ikut bahan dan barang yang dah memang sedia ada kat rumah... tak semestinya kena ada acuan atau loyang khas baru boleh buat resepi yang kita nak cuba buat...



Petang tadi saya cuba buat Roti Burger... daging burger takde...makan dengan telur mata kerbau aje la..he he... jadi la Benjo ye dok... tapi esok nak beli gak la daging burger tu... buat makan untuk lunch ok jugak... 



Nampak tak roti burger saya sepesen aje kan... takde guna acuan apa-apa... nak tahu caranya kena datang belajar kat rumah saya nanti okey...heheheh.. sabo aje la yek...




Siang tadi saya buat Roti Loaf.. saja buat ada kaler macam marble... rasanya sama aje...




Sambil-sambil buat Roti Loaf, saya buat sekali Pizza... kalini saya buat dalam loyang biasa sebabnya saya nak buat sebiji extra large pizza dan nipis sikit... abanglong yang suka kalau pizza nipis sikit ni... dan harusnya kalau bakar pizza kena bakar sampai kaler sekeliling atas dan tepi pizza nampak perang sikit... baru nampak macam kat Pizza Hut ke Domino Pizza ke ye dok...heheheh...



Ni hasil meroti exstudent saya... diorang kalau buat roti apa-apa selalunya tunjuk kat saya... sejak dah pandai buat roti sendiri ni, boleh katakan selang sehari diorang meroti... anak-anak suka makan katanya... elok la tu kan...air tangan ibu...he he he...



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam