Thursday, 22 January 2015

HOMEMADE PIZZA




Assalamualaikum



Masih dalam persediaan untuk Kelas Roti, Pizza dan Donat hari Sabtu ni... untuk makluman, kelas untuk hari sabtu ni dah penuh ye... takleh nak buat ramai sangat... saya takut takleh nak handle... sebab kalau boleh semua peserta akan cuba uli tangan doh roti tu nanti... biar cepat pandai... dan saya boleh komen doh yang peserta uli on the spot..balik rumah boleh tunjuk hasil kat pasangan masing-masing... harap takde la rasa rugi keluar modal dan datang jauh ke rumah saya ye dok...




Haritu ada yang whatsapp tanya resepi dan cara nak buat pizza... saya kata resepi ada kat blog saya ni... boleh ikut step by step... itu la jugak pun ... tapi ye la kan, kadang-kadang kena tengok depan mata macam mana cara nak buat... cara nak uli doh yang betul dan cara nak tekan-tekan atau gelek doh bagi permuakaan atas nampak licin... seronok kalau dah pandai buat pizza ni sebab anak-anak suka sangat makan... dan kalau buat sendiri pizza boleh jimat banyak RM...  tapi walaupun saya ni selalu buat pizza sendiri kat rumah, camne pun nak jugak pegi makan kat Pizza Hut ke Domino Pizza ke Papa John ke... macam-macam ada..he he... cuma nyampah sebab banyak sangat tax... total tax aje 15% rasanya... sekali sekali boleh la ye dok.. kalau selalu tokey balak pun leh benkrap..hikhik..

Kalau nak cuba buat homemade pizza boleh tengok resepi dan caranya kat SINI ye... Selamat Mencuba :)



Wassalam