Sunday, 11 January 2015

HIDANGAN MINUM PETANG UNTUK TETAMU



Assalamualaikum



Lepas siapkan kek siang tadi, saya terus uli roti... teringin nak bagi mak saudara saya rasa roti yang saya buat... harini asik cerita pasal saudara mara aje pulak kan..he he... yang kek tu untuk anak saudara sebelah arwah abah... yang roti ni pulak untuk makcik saya sebelah arwah mak... makcik saya ni yang paling rapat dengan keluarga saya sejak arwah mak masih hidup lagi... kiranya kakak ipar arwah mak saya la ni... dah lama makcik saya cakap nak datang rumah...dah lama tak jumpa saya katanya...



Sebab saya suruh datang petang, jadinya saya buatkan la roti sebagai hidangan minum petang... takde la berat sangat kan... tadi saya buatkan roti sarang lebah dan roti sosej pintal... sebelum tu malamnya saya dah siapkan Congo Bars yang dipesan oleh menantu makcik saya tu... teringin nak rasa makan Congo Bars  katanya... yaaaaaaa bisa diatur bukkkk...mudah saja nak buatnya...he he he... Kek fondan pink tu pulak daripada kelas fondan yang saya belajar haritu... masih elok dan sedap lagi tau... 



Seronok pulak harini dapat jumpa saudara mara belah arwah mak dan arwah abah... selalunya kalau nak jumpa pun tunggu hari raya aje kan... 



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam