Wednesday, 14 January 2015

ELSA DOLL CAKE



Assalamualaikum


Semalam saya test buat kek Elsa Frozen...saja test sebabnya nak buatkan untuk customer hari Sabtu ni... asalnya customer tu nakkan kek tema Frozen yang simple aje... kek Red Velvet dan deco dengan patung-patung Frozen kecik kat atas kek tu... tapi saya yang cadangkan nak buatkan kek Elsa Frozen 3D... saja nakkan kelainan.. lagipun haritu baru balik Kelas Fondant...tu yang nak praktis semula guna fondant... syukur customer setuju...cumanya saya kena la cuba buat dulu sebab tak pernah buat sebelum ni... saya takut tak jadi lak nanti....



Alhamdulillah menjadi gak la Elsa Doll Cake yang saya buat ni... stress la jugak masa nak buatkan rambut patung tu daripada fondan...rambut asalnya warna hitam... puas dah cari yang kaler kuning takde...hitam pun hitam la... dalam hati fikir eh bagus jugak..boleh saya gantikan rambut hitam tu dengan fondan...



Tapi bukan senang nak buatkan rambut tu rupanya... menangis makcik..he he.. mula2 kena gunting habis semua rambut hitam tu... tapi masalahnya rambut tu takleh buang semua... akhirnya berjaya la jugak kan...  boleh laaaaa...yang baju untuk patung elsa ni pun daripada fondant..tengok dalam youtube macam senanggg aje omputih tu buat... bila buat sendiri, mak aiiiiii rumit juga... tapi takpe, lepas ni saya dah tau camne nak senang buat... nasib saya test dulu buat semalam... so hari sabtu nanti takde la menggelabah sangat ye dokkk..




Gaun yang ni kembang sangat kat bahagian atas..alkisahnya saya sayang nak potong trim kek tu banyak-banyak...he he.. tapi untuk hari sabtu nanti saya kena kempiskan sikit...



Syukur saya dapat jumpa kotak cantik yang tinggi... senang sikit terus masukkan kek Elsa 3D...



Kek Red Velvet bahagian dalam lepas dipotong...



Harap kek yang sebenar buat hari Sabtu ni cantik la hendaknya kan... yang buat semalam ni gaunnya kosong aje... untuk hari Sabtu nanti konon-kononnya nak buat yang gempak sikit... konon aje...he he he..


Jumpa lagi :)



Wassalam