Wednesday, 7 January 2015

CIKGU DAN ANAK MURID




Assalamualaikum



Esok saya masuk kelas... nak tambah lagi ilmu... kalau kelas akademik memang idok la kan... otak dah tepu..he he... macam biasa la saya ni suka masuk kelas itu ini... nak bagi lagi mahir la kononnya... memang banyak lagi benda yang saya kena belajar...dan proses mencari ilmu takkan pernah habis... kadang-kadang ada sesetengah resepi dan cara yang saya tak berapa nak faham selagi tak tengok cikgu buat depan mata... bila dah tengok baru la faham... oh begituuuuu...

Semalam ada anak saudara yang sebaya yang menyatakan hasrat nak resign... tak larat dah nak kerja lagi katanya... dia kata suka tengok saya dok rumah pandai buat macam-macam... sebelum resign tu dia nak menuntut habis dengan saya...heheh.. saya pun cakap la kat dia, saya mahir sikit-sikit ni pun makan tahun la jugak... dari kuih melayu sampai la kuih omputih, ada la 6 tahun lebih agaknya kot saya pergi menuntut sana sini... saya rela masuk kelas berbayar sebabnya saya jenis segan nak mintak resepi dengan orang... dan saya tak pernah putus asa untuk mencuba... jadinya banyak kali jugak la benda yang saya nak cuba buat tak menjadi dan terpaksa ditongsampahkan... tapi alhamdulillah akhirnya berjaya la jugak...



Dan ini hasil meroti anak murid Kelas Roti saya tempoh hari... Ni first time Kak Kay hantar gambar roti bun yang dia buat kat saya.... sebenarnya saya tak ajar pun buat roti bun comel ni...kiranya hasil kreativiti masing-masing... bila dah mahir menguli roti, boleh la buat macam-macam pattern... saya dulu pun camtu jugak... cikgu ajar 3 pattern roti bun aje... balik je rumah, cuba punya cuba, jadi la lebih 10 pattern... lagi la sekarang ni kat internet ada macam-macam pattern roti kan... boleh dapat idea untuk cuba buat... apapun syabas kat Kak Kay, Kak Maziatun dan Kak Yin yang dah pandai buat roti, pizza dan donat sendiri... cuma Linda aje yang tak sempat lagi nak bagi gambar roti... kak ina tunggu ye Lindaaaaa !!!



Jumpa lagi, inshaaAllah :)


Wassalam