Tuesday, 20 January 2015

BUNGA ROS BUTTERCREAM ... BOLEH LAAAAA..




Assalamualaikum



Hari Sabtu ni ada Kelas Roti, Pizza dan Donat kat rumah... tu yang sibuk sikit mengemas dan buat persediaan apa yang patut... dalam sibuk mengemas, tapi dalam hati asik dok teringat nak praktis buat kelopak bunga ros daripada buttercream... hari Ahad baru ni kan baru pegi belajar buat kelopak bunga ros tu... tu yang semangat berkobar-kobar nak cuba buat sendiri... tapi ada pulak peralatan yang tak cukup... itu la ini la... nak ke kedai BAGUS rasa jauh la pulak... lagipun esok baru nak beli barang untuk oder hari Jumaat... takleh nak beli awal creamcheese tu... takut rosak kalau simpan lama dalam petiais kat rumah...

Tapi tadi masa singgah kat Kedai Pakaian Sekolah KAUNSELOR kat Seksyen 7, singgah la kejap kat kedai bahan bakeri PANDAN dekat-dekat situ...syukur la ada jual benda yang nak dicari.. balik rumah tak menyempat terus buat... tadi singgah kat kedai KAUNSELOR tu sebab nak belikan kakak pakaian seragam Kadet Pertahanan Awam.. tahun lepas kakak masuk Puteri Islam... tahun ni masuk KPA la pulak... kan mahal pakaian seragam unit beruniform ni kan... tu yang cakap kat kakak, Ibu belikan..setahun awak kena picit kaki ibu...kihkihkih... tak ke halnya memang kakak rajin picit pun... pantang disuruh... saja je gurau dengan kakak...


Kira okey la ni kan... ni pun lebih 100 kali buat... asal buat cabut balik...asal buat cabut balik... huaaaa nanges... tapi dalam hati berkobar-kobar... heheh... geram tengok yang cikgu punya...memang sekali tengok terus terpikat.. tapi ye la kan..cikgu buat dah 6 tahun... ni anak murid baru belajar kelmarin... harus la praktis selalu ye dokkkk...  

Pasni nak ngetest buat roti untuk kelas hari sabtu ni pulak... kalau tak test, takut kang orang datang belajar tak jadi la pulak... heheh...



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam