Thursday, 1 January 2015

1 JANUARI 2015




Assalamualaikum



Biasa la bila awal tahun mesti ada azam kan... azam saya kalau boleh nak hari-hari masak sendiri kat rumah... harini berjaya azam saya tu... walaupun tadi rasa macam malas pulak nak masak sebabnya dua anak bujang saya keluar berjalan dengan kawan masing-masing... tapi sebab ayahnya dah siap beli semua bahan kat pasar, kesian la pulak kan... teringat pulak azam yang baru buat malam tadi...he he he...

Azam yang nombor dua ofkoz nak turunkan berat badan... almaklum sejak dua menjak jadi baker ni kan, susah benor nak diet... asik ke laut memanjang... tapi bila kaki dah sakit-sakit ni, nak tak nak saya kena kawal jugak pemakanan... tadi beranikan diri timbang balik berat...oooohh ok..idok la berat sangat... dapat kurangkan 5kg pun jadi la... tengok la kot seminggu ni boleh bertahan...nak dietkan ayahnya sekali... la ni dah nampak bulat... selalu dok cerita asal orang lama tak jumpa dia bila jumpa cakap dia dah bulat...so sama-sama la kita diet yek...untuk jaga kesihatannnnn :)

Tapi semalam ada buat buat makan-makan kat rumah anak saudara kat Nilai... ada sorang anak saudara tu tengah balik bercuti dari Birmingham... selalu dia tengok FB saya asik terliur aje... jadinya saya buatkan la yang spesel sikit untuk dia...pasni hilang kempunan dah la kot...



Kek Pisang... saya buat dalam acuan kecik...nampak comel aje kan... saya buatkan untuk biras saya yang tak berapa suka yang manis-manis... kek pisang saya ni manisnya yang sedang-sedang aje...




Roti Butterscotch....uli tangan sebab nak bagi diorang rasa lembut ke idok...




Blueberry Cheese Tart... 


Kek coklat moist... 



Sampai kat rumah anak saudara tu, macam-macam lagi yang dia hidang... dalam hati cakap takpe makan lebih pun..konon last makan sebelum start diet hari ni... tapi rasanya setiap kali nak makan lebih setiap kali tu gak la cakap last, esok start diet...he he he... sabo je la kan...


Apapun tahun 2015 ni mudah-mudahan akan bawa lebih kebahagiaan dan keceriaan, inshaaAllah...



Jumpa lagi :)



Wassalam