Wednesday, 3 December 2014

UNTUK ESOK




Assalamualaikum



Oh leganya dah siap semuanya untuk oder hari esok.... siang tadi dari pagi sibuk sikit pegi bayar bil sana sini... balik rumah rajin pulak memasak untuk lunch... dah lepas makan, mata dah kuyu-kuyu mintak lelap... ada banyak kerja nak siapkan untuk esok..ingatkan takleh bagi tidur saya minum kopi...eh eh eh sambil-sambil lipat kain boleh pulak kroh kroh kroh... hikhik... kopi tak jalan... tidur jugak..sekejap pun jadi la...


Lepas tidur sekejap tu baru la ada tenaga nak buat macam-macam.... lepas solat Asar baru saya mula kungfu kat dapur...wachaaaaaaa!!!



Meringue mini pavlova ni lepas bakar, dah sejuk saya simpan dalam bekas kedap udara pastu simpan dalam freezer... shell tu tu pun saya simpan dalam bekas kedap udara tapi letak kat luar aje... esok saya kena siapkan untuk adik-adik UiTM dan Karangkraf.. 


Sekarang ni dah jadi wajib pulak kalau buat pavlova, saya akan buat roti...sebab kuning telur tu kan... anak-anak dan ayahnya pun suka makan... boleh la buat selalu...



Kalini saya buat roti loaf daripada doh kuning telur pulak... saja aje cuba... lagipun senang sikit kerja... ambik doh,  pap pap pap masuk ko dalam loyang...he he he...

 

Kalau buat roti loaf a.k.a. roti benggali daripada doh manis, rotinya lagi lembut dan gebu... tapi susah sikit la nak potong sebab lembut sangat kan... jadinya saya lebih suka buat roti benggali guna resepi doh pizza aje..  




Abanglong yang suka sangat kalau saya buat homemade roti benggali... yang ni dia sapu garlic butter spread pastu letak cheese... 



Adik dan kakak lak suka makan roti ni sapu dengan sos butterscotch aje... 



Yang ni pulak saya saja test buat ala-ala roti hotdog susun dalam loyang petak ni...



Esok pagi brekfes roti ni belah tengah letak sosej, paipkan cili sos... esok tengok apa jadi ek...


Sekian untuk hari ini :)



Wassalam