Friday, 5 December 2014

TAK BUAT JUAL SEBENARNYA




Assalamualaikum


Minggu ni saya asik cerita pasal rotiiiii aje kan... roti tu roti ni... tapi sebenarnya saya buat roti pun sebab nak selamatkan kuning telur daripada terbuang macam tu aje... minggu ni memang saya banyak buat pavlova... tu yang banyak kuning telur terlebih... harini pun buat lagi pavlova 2 adunan... ni tengah fikir kejap lagi nak buat roti ke tak... lepas siap bakar semua pavlova kang baru buat decision...ambik masa nak habiskan bakar pavlova ni... 2 adunan lebih kurang 4 jam termasuk tempoh bertenang...jenuh makcik nak tunggu tapi suka buat sebab nak buatnya tak keluar peluh...he he..



Ni malam tadi saya siapkan oder roti sosej roll daripada kawan saya... malas nak ambik oder buat roti ni sebenarnya... sekarang ni saya lebih suka buat kek, tart dan pavlova... kalau roti ni nak kena timbang, dah bakar nak kena packing...ohhhh sungguh tak rajin.. tapi sebab kawan saya asik tanya aje, saya pun buat kan la... cukup la sekali ko oder roti yek...he he he... 

Tiba-tiba saya teringin nak buat kuih koci pulut hitam pulak...rinduuuu sangatttt :)



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam