Monday, 1 December 2014

OH MY SOSEJ ROLL - PART 1



Assalamualaikum


Petang tadi saya buat mini pavlova untuk tempahan pagi esok.. macam biasa putih telur buat pavlova... kuning telur banyak-banyak tu sayang pulak kalau dibuang... kalau nak goreng kuning telur sampai 6 biji memang takde siapa nak makan sebab warnanya kuning sangat... jadinya saya buat la roti... lagipun esok saya nak bawak rombongan Cik Kiah pegi piknik..boleh la bawak bekal roti... disebabkan rombongan Cik Kiah tu ramai budak, so molek sangat la kalau saya buat roti Sosej Roll.. memang budak-budak suka sangat makan roti Sosej Roll kannnn...



Lagi satu sebab saya buat roti sosej roll ni sebabnya saya nak praktis lilit doh kat sosej ni... nak bagi cantik dan jangan terbukak... so tadi buat memang takde satu pun yang terbukak lilitannya..hoyehhhh... 

Saya kena praktis buat macam-macam roti dalam minggu ni sebabnya saya akan buat kelas roti uli tangan kat rumah saya dalam bulan ni, inshaaAllah... sebelum nak ajar orang kena la praktis dulu ye dok... kalau tak jadi roti tu kang malu makcik weiii...heheheh...

Oh lambatnya gambar daripada handphone masuk dalam dropbox..entah apsal cuma gambar atas ni aje yang ada...mata pun dah ngantuk.... makanya gambar kejadian lepas bakar, terpaksa la saya buat entri esok... part 2 pulak la yek... tapi kalau nak tengok kat Instagram saya dah update...siap ada video lagi tu...he he..saja suka-suka :)


Kalau nak tengok resepi dan cara buat boleh tengok kat SINI




Wassalam