Monday, 29 December 2014

MEXICAN BUN



Assalamualaikum



Sebelum nak mulakan kerja-kerja menyusun pakaian lama dalam kotak, sempat saya update blog kejap... pakaian-pakaian ni sebenarnya masih elok sangat lagi... tapinya bila anak dah membesar, banyak baju yang dah tak muat... saya memang dah lama susun masuk dalam kotak... cuma tak tahu nak bagi kat siapa... macam baju kurung saya pun ada yang baru pakai sekali dua...tapi tak rasa macam nak pakai lagi sebabnya sekarang ni saya lebih suka pakai jubah.. daripada terbiar macam tu aje, lebih baik saya bagi orang kan... tambahan pulak kawan saya ada yang bertugas jadi sukarelawan pusat pengumpulan barang untuk mangsa banjir di Pantai Timur... bila call tadi, memang dia kata pakaian tu sangat diperlukan...asalkan pakaian yang nak dibagi tak la lusuh sangat...

Berbalik pada cerita Roti Mexican Bun yang saya buat petang tadi... alkisahnya tengahari masa beli barang sekolah budak pompuan dua orang ni kat Alam Sentral, saya beli Mexican Bun kat situ... eh sedap sangat la pulak.. beli 2 biji makan berempat memang tak cukup kalau berebut.. balik je rumah terus uli tepung 1/2 kg... uli tangan aje... seronok harini buat roti sebab kakak dan dikya tolong sama... kejap aje dah siap...



Kalini saya saja buat dalam loyang  aluminium segiempat... doh 40 gram... atas letak topping...dalam letak butter... masa bakar dalam oven, satu rumah bau kopi... kalau korang nak cuba buat boleh tengok resepi dan cara kat SINI


InshaaAllah roti Mexican Bun ni akan saya ajar sekali dalam Kelas Roti akan datang... nanti saya update tarikh Kelas Roti untuk bulan Januari tahun depan...


Jumpa lagi, inshaaAllah... mudah-mudahan Allah sentiasa melindungi kita semua dari bala, malapetaka dan bencana bahaya yang menimpa... sama-sama kita berdoa mudah-mudahan banjir di Pantai Timur cepat surut dan segala kerosakan dapat dipulihkan semula.... 



Wassalam