Thursday, 18 December 2014

KELAS ROTI SHAH ALAM



JADUAL KELAS ROTI TERBARU BOLEH TENGOK KAT SINI

Assalamualaikum



Alhamdulillah Kelas Roti, Pizza dan Donat saya berjalan dengan lancar harini... walaupun cikgu rasa nak pengsan tapi rasa best sangat pulak...he he... banyak pengalaman dan ilmu yang saya kongsikan... harap student yang datang harini enjoy dan dapat manfaat apa yang dah belajar siang tadi...



4 orang student yang join kelas roti saya harini... ada sorang tu pembaca setia blog saya..auwwwww segan lak makcik... 

Benda putih dalam container tu saya bagi Bread Improver untuk student bawak balik... disebabkan ada yang dah tak sabar nak meroti bila balik, saya bagi sekali tepung high protein... biar semangat meroti terus membara..boleh tunjuk kat encek abang yang isterinya ni dah pandai buat roti sendiri..he he..



Mula-mula tadi belajar buat pizza...



Pastu buat Roti Arab dan Roti Loaf



Dah sejuk terus packing... tiga-tiga ni student saya uli tangan...







Pastu buat Roti Kacang Merah 4 jenis...  Uli tangan jugak...



Roti Sarang Lebah..



Belajar sekali buat sos Butterscotch dan Roti in Cup



Donat gula dan Donat Coklat...  Pun semua ni uli tangan...



Yang ni last sekali buat... uli pakai Mixer Heavy Duty... Roti Sosej 4 jenis... 


Bila dah dikira semuanya ada 14 jenis roti dan bentuk yang saya ajar tadi... habis tadi pukul 5 petang... syukur semua student sporting dan tak kisah dok lama pun....heheh.. apapun saya pun ada belajar benda baru gak tadi... maknanya untuk kelas roti akan datang, saya akan siap sedia Plan A dan Plan B...seronok bila join atau adakan kelas ni bila kita dapat kawan baru dan bertukar-tukar pengalaman... kagum dengan ada sorang kakak tu yang sangat gigih mengusahakan kantin sekolah dan pakar buat karipap...kiranya makcik karipap la ni..hikhik..tapi tengok gaya orangnya memang takde gaya makcik karipap...sangat vogue gituuuu...



Jumpa lagi, InshaaAllah... tunggguuuuu esok ada kuih surprise... kuih melayu yang lama sangat dah saya tak buat tapi esok saya kuatkan gak semangat untuk buat...kuih apakah itu...ha ha...esok yek...saja bagi suspen :)



Wassalam