Sunday, 21 December 2014

KEK FROZEN OLAF UNTUK BIRTHDAY BOY




Assalamualaikum



Harini saya siapkan kek tema Frozen untuk birthday boy pulak...selalunya buat kek frozen untuk birthday girl...kek yang ditempah adalah kek coklat moist... kek saya dah siap coating dengan coklat ganache malam tadi... pagi baru saya mulakan kerja mendeco...



Kalau untuk birthday boy memang sesuai la dengan gambar Olaf ni kan... patutnya fondan nama tu kaler biru lagi cantik kan...bila dah tepek kat atas kek baru perasan..he he... so untuk menaikkan seri kat kek coklat moist ni, saya pun letak la fondan jalur kaler biru kat sekeliling kek....



Belon-belon tu bagi nampak kelainan sikit pada kek birthday yang pernah saya buat sebelum-sebelum ni... ada la nampak sikit bezanya ye dok... selalunya hiasan-hiasan untuk kek birthday ni saya dah beli lama buat stok... asal nampak yang berkenan je saya beli... ada gak gunanya kan...

Saya selalu jugak dapat oder last minit untuk kek frozen ni... kalau ada stok edible image boleh la saya buatkan... tapi kalau takde edible image tu, memang saya takleh nak tolong... so lebih afdhal kalau siapa nak oder Kek Tema Frozen ni kena buat tempahan paling kurang seminggu lebih awal okey...



Untuk customer ni juga saya siapkan Eclairs..



Dan Mini Pavlova...



Party Pack ni pun saya siapkan untuk customer ni jugak... customer serahkan sepenuh kepercayaan pada saya untuk saya siapkan party pack untuk hantar kat taska anaknya hari isnin nanti... saja saya cadangkan cawan plastik ada straw kat tepi... budak-budak mesti suka kan... boleh pakai lama... asalnya saya teringat masa birthday kakak kat taska dulu saya buatkan macam ni juga... pastu bila ada satu hari saya pegi rumah kawan yang ada anak taska sama dengan kakak, saya tengok anak-anaknya masih lagi guna cawan plastik tu...suka sangat Aliah dan kakak masa tolong saya membungkus party pack ni... Aliah siap cakap nanti birthday dia tahun depan suruh buat camni jugak... aikkk dah beso takkan la nak cawan straw kat tepi jugak...he he he...sabo je la budak ni...

Apapun TQQQQ kat "awak" yang oder semua ni... ha ha ha tak ingat nama... borak punya borak tapi nama tak ingat :)



Jumpa lagi, inshaaAllah..



Wassalam