Thursday, 4 December 2014

HOMEMADE ROTI HOT DOG



Assalamualaikum


Emmmm konon nak buat makan brekfes pagi tadi...tapi tak sempat weiiii..  pagi dah kena siapkan tempahan pavlova dan fruit tart..pastu terus hantar ke UiTM... sebelum balik singgah beli barang kat kedai BAGUS dan beli ikan kat pasar...minggu ni minggu rajin memasak...sibuk-sibuk pun saya tetap nak masak...tu kalau time rajinnnn...kalau time malas, ampunnnnn... ku tunjuk lauk kat kedai aje...hikhik..



Lepas saya siap bakar Cheese Tart baru saya siapkan roti hot dog letak sosej... sosej tu saya bakar dalam oven... selagi tak buat hot dog ni, kejap-kejap Aliah tanya, "Ibuuuu..bila boleh makan roti hot dog ni...".. kejap lagi datang balik tanya lagi, " Ibuuuu..bila ibu nak bakar sosej tuuuu.." Sabo je la kan Aliah ni... heheh..



Lepas bakar sosej, baru saya potong roti belah tengah...konon ala-ala hot dog A&W la ni kan... konon aje okey...



Paipkan sos cili...



Pastu paipkan sos blackpepper... kalau ada mayonis pun sedap jugak kan... dah mayonisnya takde...belasah aje apa yang ada...





Nampak macam yang jual kat kedai tak...he he he... sikit pun takde yekkkk..



Siap la hot dog untuk anak-anak makan petang tadi... cheese tart yang kat belakang tu balance hantar kat Karangkraf...



Nak tahan lama lembutnya kena la simpan roti dalam bekas bertutup atau dalam plastik... kalau kena kipas nanti roti cepat kering dan keras...gituuuuu...



Wassalam