Monday, 17 November 2014

ROTI KUNING TELUR



Assalamualaikum


Alhamdulillah siap dah buat shell tart lagi sekali untuk harini...sementara tengah bakar dalam oven, boleh la saya update lagi 1 entri...




Petang tadi saya buat roti sebab kesian kan kuning telur...putih telur tu saya buat pavlova... rasa sayang lak nak buang kuning telur tu... 


Saya buat 2 jenis roti... roti chicken floss dan roti butterscoth.. yang ni sebelum saya letak chicken floss.. 



Yang ni sebelum letak sos Butterscotch...




Memang lembut sangat roti kuning telur ni... tadi saya tak letak margerin...tapi saya gantikan dengan minyak jagung...  doh agak lembik jugak tadi... saya biarkan doh kembang dulu baru saya adjust dengan tepung masa nak bulat-bulatkan doh...  resepi kuning telur ni saya main belasah je tadi...lepas ni kena catit betul-betul..he he he..



Syukur la saya buat 2 jenis roti harini... ada anak yang suka roti chicken floss.. ada yang suka roti butterscoth... pilih aje nak makan roti yang mana satu..



Haritu kan saya dah buat stok sos Butterscotch...so tadi tinggal paipkan atas roti aje... 



Sebelum buat roti tu saya siapkan tempahan fruit tart daripada kawan masa sekolah dulu... dah sekali saya buat mini pavlova untuk esok pagi, saya bagi la kawan saya rasa sekali mini pavlova ni tadi... cumanya krim untuk mini pavlova tadi saya letak krim yang sama dengan fruit tart... sedap juga krim diplomat custard ni makan dengan pavlova rupanya...


Jumpa lagi esok, inshaaAllah :)


Wassalam