Wednesday, 26 November 2014

ROTI BENGGALI




Assalamualaikum


Harini malas pulak nak keluar beli lauk... yang lelaki kat rumah ni pun takde...so kitorang yang pompuan ni aje tak kisah makan apa pun untuk lunch harini... jadinya saya buat pizza aje tadi... lagipun rasa gian pulak nak menguli tepung... uli tangan 1/2kg tepung...pastu perap 1/2 jam... sementara nak tunggu 1/2 jam saya sempat gosok baju... sungguh rajin saya kan..tak buang masa langsung...kehkehkeh... lawak je... selalunya saya tak rajin pun...paling malas nak gosok baju la... tapi semenjak dua menjak si Nila helper tu tak balik Malaysia lagi, terpaksa gak la gosok baju sendiri...



Doh pizza tu tadi saya bahagikan 4... 2 bahagian buat pizza...2 bahagian lagi buat Roti Benggali ni... pada saya sama je resepi doh pizza dan roti benggali... seakan-akan... balik-balik itu la jugak... so saya cuba try test tadi... kira okey la... rotinya lembut jugak...

 

Haritu saya ada beli loyang roti loaf yang bertutup... lupa lak nak ambik gambar loyang tu... kalau saya buat lagi sekali saya tunjuk, inshaaAllah...



So resepi Roti Benggali yang saya buat ni sama aje dengan resepi pizza ye... 



Pasni dah takyah beli roti gardenia dah...heheheh... kot la rajin nak buat selalu yekkkk..



Pizza cepat dimasak sedap dimakan...he he he..



Sambong makan petang nanti...


Roti benggali ni cicah sambal tumis ke letak garlic butter spread ke mak oiiii lazatnya...


OKbye...jumpa lagi, inshaaAllah...




Wassalam