Friday, 14 November 2014

KEK UNTUK ANAKKU




Assalamualaikum


Malam tadi juga saya siapkan satu kek untuk anak-anak bujang saya... abanglong memang suka makan kek... dulu selalu beli kat Secret Recipe...dah ibu pandai buat ni kan, asik la cakap nak kek ibu buat...tak pandang dah kek Secret Recipe tu...heheh...
 


Haritu janji dengan abanglong dan abangngah, kalau result semester lepas diorang bagus, saya akan buatkan kek Black and White Russian... lagipun abanglong tak pernah rasa lagi kek ni... selalu bila dia tengok saya siapkan oder kek ni untuk customer, dia jeling je... pastu tanya bila ibu nak buatkan untuk dia...

So haritu result exam pun dah keluar... Alhamdulillah abanglong dah berjaya habiskan Diploma Sains Komputer untuk 5 semester... dah tak perlu sambong sampai semester ke 6... cuma abanglong frust sikit sebab untuk semester ke 5 ni dia tak dapat dekan... tapi bagi saya dan ayahnya, abanglong dapat habiskan diploma awal dan dapat CGPA keseluruhan 3.63 adalah sangat membuatkan kami bersyukur... rasa baru je hantar abanglong kat UiTM Arau, habis dah rupanya...

Abangngah pulak untuk semester 1 ni sangat cemerlang...tak sangka la jugak abangngah dapat 4 flat sebab selalu tengok dia relax dan poyo aje...he he... harap abangngah dapat kekalkan prestasi untuk semester yang akan datang... kena fokus dan ada matlamat sebab bukan senang nak kekalkan prestasi tu kan...  




Lama tak tengok kek BWR ni kat bahagian dalam... bila potong tadi ohhh leganya..masih seperti dulu...hikhik...




Suka abanglong dapat makan kek BWR ni... asik cakap dah takyah beli kek Secret Recipe...yo yo oooo aje abanglong ni kan...



Tadi saya bagi ada sorang customer ni rasa kek ni...kakak ni oder cheese tart... bila dah rasa terus oder kek ni untuk hari Jumaat depan... alhamdulillah... niat saya bagi tadi cuma nak cover sebab saya lambat siapkan cheese tart tu... bila kakak tu cakap sedap, kembang kuncup la saya tadi...he he he...




Mudah-mudahan anak-anak kita semua cemerlang dunia dan akhirat, mendengar kata, beriman dan beramal soleh dan boleh menjaga kita bila kita dah tua nanti... Amin...



Wassalam