Friday, 14 November 2014

KEK TEMA LEGO




Assalamualaikum


Lambat pulak update blog harini...harini kelam kabut sikit... syukur alhamdulillah kakak dah pandai tolong saya berkemas kat dapur... peralatan baking semua kakak yang basuh... dah boleh harap sangat dah... saaayang kakak :)



Kek tema lego ni saya siapkan malam tadi... oder daripada cikgu SAMTAJ juga... puas la google nak cari contoh fondan lego yang senang sikit nak buat...



Kek adalah Black and White Russian Cake...


 

Lilin tu saya terpaksa cucuk awal sebab taknak bagi lego tu jatuh... patutnya saya kena biarkan coklat ganache tu dah betul-betul keras baru letakkan fondan... 



Pagi tadi saya terpaksa repair semula hiasan fondan atas kek ni...  lepas ni tahu la saya nak buat macam mana... belajar dari kesilapan kan...



Harap cikgu (lupa nak tanya nama) dan anaknya suka...dan harap keknya sedap dan lazat dimakan...he he...




Wassalam