Tuesday, 11 November 2014

FRUIT TART SHAH ALAM



Assalamualaikum



Malam tadi saya kena siapkan Fruit Tart dan Roti Jala...nak makannya pukul 8.00 pagi tadi... kalau tak hantar malam, saya kena hantar pukul 6.00 pagi...baik la saya hantar malam aje...ada abangngah temankan masa nak pegi hantar... lagipun saya lebih selesa siapkan semuanya waktu malam daripada kena bangun awal pagi nak hias fruit tart semua tu...


Kulit tart yang ni saya guna yang student saya buat haritu... pandai dah diorang buat,  kannn...




Kulit tart yang student buat haritu cuma ada baki lagi 25 biji..jadinya saya kena buat lagi 1 adunan... nak cukupkan 80 biji... petang semalam baru saya buat...



Nak potong buah ni pun kena ada kesabaran jugak... sambil potong sambil kira...kang tak cukup pulak nak susun atas krim tu... biar lebih jangan kurang...kalau kurang pengsan tengah malam nak cari kat mana buah-buah tu kan...heheh..



Krim yang saya gunakan adalah whipping cream dicampur dengan instant custard... 

 

Saya suka susun buah nampak sepesen macam ni...he he. 



Tepat pukul 12.00 tengah malam siap semua fruit tart tart saya ni...



Sebelum saya mulakan kerja-kerja hias fruit tart tu saya buat roti jala dulu...200 keping... buat 100 keping berhenti rehat kejap..pastu sambong balik siapkan lagi 100 keping... 



Kalau ada yang nak oder fruit tart boleh whatsapp saya 0193867360... pasni jangan tanya saya kat mana lagi ye...kat tajuk atas tu dah tulis SHAH ALAM...he he he... lawak je...



Wassalam