Tuesday, 7 October 2014

SUP TULANG DAGING KORBAN



Assalamualaikum


Alhamdulillah tahun ni dapat merasa daging korban daripada surau kat tempat saya ni... hampir 3kg daging termasuk tulang... dapat lebih sebab husben tolong sama masa sembelih lembu tu... saya cakap buat apa ambik banyak sangat... husben cakap dah orang surau yang bagi, dia ambik aje.... ahhh pengsan nak habiskan..heheh...



Dah lama jugak saya tak masak sup tulang... selalu masak sup daging aje... husben yang tolong bersihkan dan potong-potong tulang ni... masak separuh aje... separuh lagi husben suruh goreng dengan rempah...tu kena tunggu abangngah dan abanglong balik cuti semester minggu depan... sebab takde pressure cooker, saya rebus tulang dan daging ni hampir sejam setengah...  pastu baru saya tumiskan bahan-bahan lain dalam kuali...dah naik bau bahan tumis tu baru saya masukkan dalam periuk... alhamdulillah lembut dagingnya... berselera orang kat rumah ni makan... letak pulak sambal kicap cili padi kampong..memang berasapppp...



Lepas lunch saya tergerak hati nak buat Cream Puff ni... alkisah kawan-kawan abangngah datang rumah nak study sama-sama... boleh jugak saya hidangkan cream puff ni kat kawan-kawan abangngah... sekejap aje dah licin...he he..


Ceria selalu :)


Wassalam