Thursday, 16 October 2014

RASA MACAM MIMPI




Assalamualaikum


Arghhhhhhhhhhhhh kasi kendur urat pinggang, kaki tangan kejap... alkisah dari sebelum tengahari saya projek buat kek... lepas habis baca surah Yasin, baru saya potong kek yang saya buat tadi tu... ambik berkat kan... lagipun saya suspen sebenarnya... rasa macam kek tu tak berapa nak sempurna kejadiannya... sebabnya ada la berlaku kesilapan sini sana... kiranya pasrah la ni.. kalau tak jadi, saya dah rancang nak buat lagi sekali kek tu... bahan-bahan semua pun masih ada lagi...



Ni la salah satu kek yang baru saya belajar haritu... Black and White Russian Cake... alhamdulillah kira jadi jugak la kek yang saya buat tadi ni...rasa macam mimpi bila potong kek ni tadi nampak la ada iras-iras macam kek yang cikgu buat...he he...  first time saya buat kek 4 lapis tau... sebab dah nampak cikgu tunjuk depan mata baru la saya faham camne nak buat kek ni... tu pun masa cikgu ngajor, saya tak tumpukan perhatian sepenuhnya...banyak cakap dengan orang sebelah gamaknya...kihkihkih...almaklum peramah sangat la katakan... sudahnya masa nak buat tadi terkial-kial la jugak... 




Kalau ada buah stoberi, cantik gak letak atas kek ni kan... konon kek ni sempena anniversary semalam... tapi tak dapat nak tulis apa-apa atas kek sebabnya lebihan krim yang sikit-sikit tu saya dah buang.. elok dah siap basuh bekas semuanya, baru la teringat "eh apsal la aku buang krim ni tadi.."hu hu... Sayang semuanya sudah terlambat.."




Terima kasih pada cikgu kek saya yang mengajar dengan sepenuh hati... ada lagi 3 kek yang saya belum cuba... harap rajin la hendaknya saya cuba buat semua kek-kek yang saya dah belajar haritu..


Ceria Selalu :)


Wassalam