Monday, 27 October 2014

KEK BLUE VELVET




Assalamualaikum


Saja nak tayang kek yang saya buat siang tadi... buat 3 kek harini... Black and White Russian Cake dan Kek Pisang untuk orang oder..lepas tu saya saja test buat kek Red Velvet yang saya belajar masuk kelas haritu... tapi tadi saya letak pewarna biru... jadi la kek Blue Velvet...



Saya try buat kek Blue Velvet ni sebab minggu depan kena siapkan kek besdei tema Frozen... kawan tu nak kek dalamnya kaler biru...  



Kek ni tadi krimnya saya buat 3 tone kaler... bila dah di sapu kat sekeliling kek, hampeh tak nampak pun 3 tone kaler tu..he he... 1st time buat kannnn... pasni tau la apa silapnya... 



Kalau resepi yang belajar haritu berat kek ni lebih 2kg... tadi ni guna loyang 9 inci.. kalau 8 inci kek lagi tinggi...




Kek Blue Velvet ni tadi saya takleh nak deco lebih-lebih sebab icing tak cukup... saya cuma guna 350gram cream cheese aje... dah itu aje yang tinggal dalam petiais... lagipun buat makan sendiri..kalau untuk orang oder harus lah deco cantik-cantik ye dok...heheh...


Esok sambong cerita, inshaaAllah :)



Wassalam