Thursday, 23 October 2014

KALI KEDUA




Assalamualaikum


Sejak start buat kek mula minggu ni, dah dua kali saya silap beli barang... kelmarin waktu saya nak cairkan coklat bar, masa bukak pembalut coklat bar tu, terkejut saya bila tengok coklat bar tu kaler hijau...heheheh... tersilap ambik rupanya...main ambik aje.. tak perasan ada pelekat hijau kat pembalut tu... dah la saya tengah nak siapkan Black and White Russian cake...so terpaksa la berhenti sekejap...pecut kereta pegi balik kedai Bagus beli coklat bar...ingat sekali je la saya tersilap...penat wei pergi balik pergi balik.... ni tengah fikir nak buat apa dengan coklat bar kaler hijau tu...

Tapi harini sejarah berulang kembali... petang tadi waktu saya nak siapkan bahan-bahan nak buat kek coklat moist...dah siap sukat bahan yang lain... saya pun ambik la susu cair nak sukat... ya ampunnnnn... terbeli susu pekat la pulak... adeiiiiii apa nak jadi dengan makcik ni...silap lagi sekali... sudahnya saya mintak tolong husben suruh pergi beli susu cair tu... lepas maghrib baru husben keluar tolong belikan... tapi lepas habis tengok drama korea My Lovely Girl tadi baru saya buat kek coklat moist tu... nak gak tngok drama korea kannnnn..he he..


Baru siap bakar 1 adunan...lagi 1 adunan masih tengah bakor... esok baru mekapkan kek coklat moist ni...


Harap esok-esok saya takkan silap beli barang lagi :)




Wassalam