Monday, 29 September 2014

YANG LAGI MUDAH



Assalamualaikum


Bersemangat sungguh nak udate pagi harini... jap lagi nak berexperimen kat dapur... almaklum semalam dah masuk kelas, so harini kena la praktis balik... lambat cuba kang nanti terus tak buat... sia-sia bayar kelas mahal kan...heeeeeeeee...
 


Balik dari kelas semalam dah petang... tu pun saya mintak balik cepat sebabnya saya nak siapkan muffin pisang untuk hantar malam tadi... lagipun kesian lak nak tinggalkan anak-anak dan husben lama-lama... tak biasa berpisah lama la kononnya kan..he he... 



Asalnya nak buat Apam Gula Hangus, eh tapi malas pulak nak bersauna kat dapur kukus lama... kalau kuih bakar dalam oven ni lagi mudah sikit pada saya... kalau muffin pisang ni saya bakar guna acuan tart yang besar sikit...



Untuk 200 biji Muffin Pisang saya kacau adunan tepung 2kg... boleh dapat 220 biji... muffin pisang ni bajet murah... harga pun empatplosen je... tapi rasanya memang lembut...



Semalam saya belajar buat macarons... saya teringin sangat nak tahu cara yang betul buat macarons ni... tapi semalam belajar cara yang lain dari saya buat ikut resepi kat internet haritu...  



Puas hati dapat belajar buat macarons yang macam ni... tapi taktau la buat nanti jadi ke tak..hikhik.. memang rumit... saya rasa buat Muffin Pisang sepuloh kali lagi mudah kot dari buat macarons ni... he he...



Jumpa lagi..


Wassalam