Friday, 5 September 2014

TTEOKBOKKI PEDAS BERAPI



Assalamualaikum


Salam Jumaat penghulu segala hari... alhamdulillah harini saya rasa ceria...rasa sangat bersyukur atas segala rezeki yang Allah berikan selama ini...mudah-mudahan korang pun begitu juga... kena sentiasa berfikiran positif... mana-mana perkara negatif tu kita buang jauh-jauh okey...

Harini saja nak cerita makanan feveret saya sekarang ni... kalau seminggu tak makan rasa meleleh air liuh rasa kempunan sangat..he he..pernah dengar tak Tteobokki...makanan ni asalnya daripada Korea... ada dijual kat kiosk Takoyaki...saya selalu beli Takoyaki kat Shah Alam Mall a.k.a. Plaza Massalam...


Ni la Tteokbokki...saya suka makan Tteokbokki ni sebab rasanya pedas berapi...saya memang suka makanan pedas-pedas...lagi pedas lagi sedappppp...masa mula-mula makan Tteokbokki ni tak sedar keluar air mata... sambil makan sambil lap hingus..hikhik.. memang menyengat... kalau beli siap dibagi percuma air mineral... tapi sekarang ni saya rasa dah tak berapa pedas sangat dah... siap saya tambah lagi cili padi potong yang diorang sediakan.... mungkin sebab ada yang komplen pedas sangat kot...  korang boleh cuba rasa... memang sedap... harganya RM6-00...



Yang ni pulak Korean Ramen... Azwa dan Aliah suka makan...



Kalau sorang oder Korean Ramen, sorang lagi akan oder Takoyaki Udon... boleh la kongsi rasa kan...




Ayahnya pulak mesti nak makan nasi... haritu cuba makan Chicken Katsu ni pun sedap... nasinya tu lain sikit daripada nasi yang selalu kita makan... ayamnya pulak crispy sangat-sangat... pasni boleh oder lagi... 


Esok cuti ingat nak pegi makan makanan Jepun pulak... rindu nak makan ikan Salmon..he he..


Wassalam