Tuesday, 16 September 2014

KEK BIRTHDAY RED VELVET



Assalamualaikum


Pukul 10.00 pagi tadi dapat Whatsapp daripada kawan saya... tanya kalau saya boleh buatkan Walnut Carrot Cake siap sebelum pukul 3.00 petang... adeiiii malas tul nak pegi beli walnut dan carrot tu kan...heheh.. so saya pun tanya la dia kalau dia nak saya buatkan kek Red Velvet aje.. bahan-bahan semua memang dah ada kat rumah... syukur la dia setuju...

Kawan saya tu nak sebiji kek birthday yang ada tulis Happy Birthday sekali kat atas kek tu... alamak suspen lak saya...alkisah tangan saya ni menggigil ketar-ketar kalau nak buat tulisan atas kek...haritu dah cuba...gagal sama sekali...kelako aje tulisan tu..macam tangan tak bedung..hikhik... saya pun cakap la saya tak pandai nak deco dan tulis cantik-cantik... nasib dia tak kisah pun... asal ada... kek birthday tu untuk dia... adik-adiknya suruh beli sebab nak raikan birthday dia yang dah lepas haritu... ok la tu kalau tak kisah...lega sikit nak buat...


Alhamdulillah kiranya menjadi gak la tulisan saya atas kek ni...he he... berdebar aje masa nak paipkan tulisan tu.. baru saya perasan, kalau huruf besar saya okey... haritu yang tak jadi tu sebab saya buat tulisan senget dan huruf kecil ikut tulisan saya yang sebenar..haaa kalau yang camtu saya tak lulus lagi... 



Selalu kalau buat sebiji kek saya akan deco bunga ros kat atas kek tu... ish rasa dah jemu la pulak buat deco bunga ros tu... tadi saya letak sikit adunan dalam bekas cupcake untuk dihancurkan dan dibuat hiasan kat sekeliling dan tabur tas kek... jadi la macam ni..nampak simple je kan... 




Saya jual kek ni harganya RM60-00... 1 adunan...2 lapis kek... kalau ada yang nak oder boleh email saya zalinzalina@gmail.com ... tapi kalau boleh kena inform 3 hari sebelum... kalau short notice macam tadi erkkk susah la sikit saya nak buatkan melainkan kalau kat rumah memang dah ada bahan-bahan nak buat...


Ceria Selalu :)


Wassalam